ال نینو در بورس تهران

ال نینو در بورس تهران

بورس تهران که 21 ماه است دچار روند نزولی و کسل کننده شده و با ریزش قیمت ها زیان و ناامیدی شدیدی را رقم زده است، همزمان با برودت هوا در کشور، دچار پدیده ال نینو شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همزمان با کاهش دما در کشور و پیش بینی بروز ال نینو در سال جاری، بورس تهران که به اخبار سیاسی و اقتصادی واکنش سریع تری نشان می دهد، به این پدیده نیز واکنش زودتری نشان داد و قبل از بروز آن در کشور دچار ال نینو شد.

به این ترتیب بورس تهران که در روزهای گرم تابستان نیز از سرمای زیادی رنج می برد، با سرد شدن هوا، دچار کاهش دما شده و سرمای زیادی را به اهالی تالار شیشه‌ای وارد کرد به طوری که بازار سرمایه این روزها دچار بی حرکتی و بی جانی شده و در حال یخ زدگی است.

بر این اساس بورس تهران که همانند ماه‌های گذشته روزهای کم رمق و بی تحرکی را طی می‌کند، در معاملات چهارمین روز هفته نیز به مسیر ریزشی خود ادامه داد و با افت 44 واحدی شاخص و رسیدن به عدد 62 هزار و 811 واحد مواجه شد. طولانی شدن روند نزولی بورس تهران و تشدید زیان سهامداران باعث شده است تا اهالی تالار شیشه‌ای انگیزه‌ای برای داد و ستد سهم نداشته باشند و به اتفاقات مثبت واکنشی نشان ندهند.

امروز هم همانند روزهای گذشته قیمت اکثر شرکت‌ها نیز منفی شد و شرکتهای پتروشیمی پردیس، هلدینگ خلیج فارس، ارتباط سیار، کشتیرانی و بانک ملت از شرکت های تاثیر گذار در منفی شدن شاخص بودند؛ در مقابل مخابرات، بانک پاسارگاد، پالایشگاه بندرعباس و پتروشیمی جم از افت بیشتر بورس جلوگیری کردند.

در بازار امروز پلی اکریل، قند قزوین و قند اصفهان از شرکتهای پر متقاضی بودند و سیمان اصفهان، بهسرام و کارتن ایران از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند. در معاملات امروز حافظ حجم و ارزش معاملات نیز افت کرد و 484 میلیون سهم به ارزش 94 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 272 هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا