رئیس اتاق تهران: توسعه اقتصادی در گرو سیاست صحیح ارزی است

رئیس اتاق تهران: توسعه اقتصادی در گرو سیاست صحیح ارزی است

تهران- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: پیامد سیاست‌های صحیح ارزی کشور، توسعه اقتصادی است و کشورهایی که نرخ ارز را بدرستی مدیریت کنند در رویارویی با شوک‌های اقتصادی موفق می شوند.

به گزارش اتاق تهران، «مسعود خوانساری» در نشست با اعضای هیات مدیره فدراسیون انرژی افزود: فساد اداری و قیمت غیرواقعی حامل‌های انرژی از معضلات اقتصادی است.
خوانساری راهکار برون ‌رفت از رکود را پرداختن جدی به حل سه مساله واقعی سازی قیمت ارز، نرخ سوخت و حامل‌های انرژی و اصلاح نظام یارانه‌ای دانست.
خوانساری مشکل اصلی تشکل‌ها را نبود یکصدایی و اتحاد میان آنها دانست و ایجاد صدای واحد فعالان بخش خصوصی در فدراسیون صادرات انرژی را «ارزنده» توصیف کرد.
رییس اتاق بازرگانی تهران تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی را یکی از روش‌های موثر در کسب بازارهای هدف و توسعه صادرات غیرنفتی دانست.
چند روز پیش وزیر امور اقتصادی و دارایی اولویت‌های اقتصادی امسال دولت را خروج از تنگنای اعتباری و پرداخت بدهی‌ها با هدف تقویت و شتاب‌بخشی رونق اعلام کرد.
«علی طیب‌نیا» تدوین و اجرای سیاست‌های مناسب برای حل مشکل نظام بانکی و خروج از تنگنای اعتباری را زمینه ساز تداوم انضباط پولی و مالی و تلاش برای مهار تورم دانست و گفت: قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر زمینه خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و برخورداری از مستغلات بیش از سقف‌های مجاز را فراهم می کند و بر قدرت خلق اعتبارات نظام بانکی می افزاید.
طیب نیا درباره وجوه حاصل از واگذاری باقیمانده سهام دولت گفت: این موضوع برای افزایش سرمایه‌ بانک‌های دولتی و اختصاص وصولی تسهیلات اعطایی، حساب ذخیره ارزی و همچنین از محل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و فروش طرح‌های تملک دارایی‌ سرمایه‌ای انجام می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا