گزارش روز؛

گروه قندی و تک سهام کوچک مورد توجه مجدد بازار

گروه قندی و تک سهام کوچک مورد توجه مجدد بازار

امروز در میان قیمت های منفی سهم های بزرگ، برخی تک نمادهای کوچک، گروه قندی و غذایی اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند.

 

افزایش تقاضا و معاملات مثبت نماد سایپا در شروع بازارسبب مثبت شدن گروه خودرویی شد اما با گذشت زمان دادوستدها و با عقب نشینی خریداران در نماد مذکور شاهد کاهش قیمت سایر هم گروهی ها و منفی شدن اکثر آنها بودیم که از لیدری نماد خساپا حکایت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه حمل و نقل با صف خرید پرحجم نماد تازه وارد حپارسا، معاملات مثبت نماد حتاید و دادوستدهای منفی سایر هم گروهی ها مواجه شدیم که با توجه به قیمت مناسب عرضه اولیه سهم به نظر رشد مناسبی در کوتاه مدت تجربه خواهد کرد.

نماد پلاسک با توجه به ارائه صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی 94 با افت 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به علت افزایش سایر درآمدهای غیر عملیاتی و درآمد متفرقه( مربوط به برگشت ذخیره مالیات تکلیفی سال 91بوده که طبق نظر حسابرس و بازرس قانونی در این حساب منظور شده است)، با تعدیل مثبت 11 درصدی طی گزارش 12 ماه 94 مواجه شد و مبلغ 3 هزار و 226 ریال سود محقق کرد. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی اکثر گروه ها بخصوص نمادهای شبندر و وبملت با افت (303.62) واحدی به ارتفاع 76 هزار و 387  واحدی رسید که در این میان تک نمادهای شپنا و وامید با معاملات دوطرفه و بلوکی حقوقی ها بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد و از ریزش بیشتر شاخص کل جلوگیری کردند.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری که اکثر متعادل و منفی دنبال شدند تنها نمادهای تجار، حکمت، دانا، سدبیر، وسپه و وصنعت از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت برخوردار بودند. گروه های مذکور بخصوص گروه بانکی در سطوح حمایتی خود قرار دارند و اصلاح قیمتی بیشتر برای آنها دور از ذهن بوده و بیشتر اصلاح زمانی و معاملاتی متعادل برای آنها می توان متصور بود.

نماد بپاس با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت عملکرد عملیاتی شرکت بیمه پاسارگاد نسبت به آخرین پیش بینی ارائه شده متوقف شد. شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا به علت افزایش برآورد 140 درصدی سود حاصل از سرمایه گذاری برای سال 94 با تعدیل مثبت 120 درصدی مواجه شد و مبلغ 143 ریال سود پیش بینی کرد و متوقف شد.

سود حاصل از سرمایه گذاریها بر اساس اطلاعات واقعی و برگزاری مجمع شرکتها است و سود سهام مصوب شرکت ساختمانی دهکده پاسارگاد از مبلغ 100 میلیارد ریال به مبلغ 510 میلیارد ریال تعدیل شده است همچنین سود سهام مصوب شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان از مبلغ 78 میلیارد ریال به مبلغ 119 میلیارد ریال تعدیل شده است.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، تنها نمادهای وپترو، شبهرن، ساینا، شپاکشو، شپترو، شفارا و شتوکا مثبت و مابقی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. نماد نفت پارس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی متعادل و نماد شتوکا با رشد حدود 5 درصدی بازگشایی شدند.

علیرغم دادوستدهای منفی اکثر نمادهای گروه فلزی و معدنی، نمادهای ارفع و فپنتا با صف خرید و نمادهای فباهنر و فخاس مثبت دنبال شدند این در حالی است که جانت یلن، رئیس فدرال‌رزرو در سخنرانی خود در دانشگاه هاروارد در ماساچوست اعلام کرد: «همانطور که قبلا نیز اعلام کردم، افزایش تدریجی نرخ بهره برای فدرال‌رزرو مناسب خواهد بود. در ماه ‌های آینده احتمالا چنین اقدامی را انجام خواهیم داد. امری که می تواند قیمت های جهانی فلزات پایه و نفت را با فشار فروش و افت قیمتی در کوتاه مدت مواجه گرداند.

بجز نمادهای بنیرو، بالبر، بشهاب، تمحرکه، بموتو و بسویچ که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نماد فاراک 10 میلیون صف فروش شد. به نظر می رسد فروش سهامدار عمده فرهنگیان علت فشار فروش سهم علیرغم شرایط مساعد تکنیکالی آن است.

نماد شرکتهای تولید مواد اولیه داروپخش، لابراتوارهای سینا دارو، توسعه معادن روی ایران، سیمان فارس، لیزینگ ایرانیان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و نماد قاسم جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات امروز متوقف خواهند شد.

گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک اکثرا بعد از شروعی متعادل و مثبت، منفی شدند در این میان نمادهای ثالوند، وآذر، ثعمرا، ثباغ، سهگمت و سدور از اقبال بیشتری برخوردار بودند و مثبت به کار خود پایان دادند. نماد آ س پ پس از ارائه اطلاعات پیش بینی منفی بازگشایی شد. به دلیل کاهش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها و افزایش درآمدهای متفرقه با توجه به شناسائی جرائم دیر کرد اقساط خریداران و کارمزد نقل و انتقال واحدهای فروخته شده توسط مشتریان در 6 ماهه اول سال مالی شرکت ثاخت با تعدیل منفی 15 درصدی در گزارش شش ماهه حسابرسی شده مواجه شد. شرکت سیمان داراب به دلیل کاهش 20 درصدی فروش نسبت به دوره ی مشابه سال گذشته 20 با پوشش 96 درصدی بودجه طی گزارش 12 ماهه منتهی به 29/12/94  مواجه شد و مبلغ 193 ریال محقق کرد.

نماد دسانکو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و ارائه اطلاعات واقعی متعادل و منفی به گردونه دادوستدها بازگشت. شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی به علت پوشش 265 درصدی فروش، پوشش 244 درصدی بهای تمام شده با پوشش 196 درصدی سود و افزایش30 درصدی سود خالص نسبت به سال 93طی گزارش 12 ماهه منتهی به29 اسفند 94 (حسابرسی شده) مواجه شد و مبلغ 1 هزار و 336 ریال سود محقق کرد اما دادوستدهای متعادلی را تجربه کرد. نماد معاملاتی شرکت کشت و صنعت چین چین با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم،متوقف شد.

نماد زمگسا مورد توجه مجدد فعالان بازار قرار گرفته و رشد قیمتی را تجربه می کند در این میان نمادهای غالبر صف خرید و تک نمادهای کوچک، گروه قندی و غذایی اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند. شرکت مجتمع کشت و صنعت چین چین به دلیل کاهش 73 درصدی فروش ناشی از عدم تولید و فروش رب فله، کاهش 5 درصدی هزینه های اداری، عمومی، افزایش 16 درصدی سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی ناشی از کاشت، برداشت و فروش گندم، کاهش 38 درصدی هزینه مالی ناشی از تسویه برخی از وام های بانکی با کاهش 31 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل مواجه شد و مبلغ 379  ریال اولین پیش بینی سود برای سال مالی منتهی به 31 خرداد 96 اعلام کرد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا