معاون هواپیمایی ماهان عنوان کرد:

تامین مالی خرید هواپیما با پذیره‌نویسی اوراق اجاره در فرابورس

تامین مالی خرید هواپیما با پذیره‌نویسی اوراق اجاره در فرابورس

با پذیره‌نویسی اوراق اجاره 2 هزار و 100 میلیارد ریالی شرکت هواپیمایی ماهان که دارای سود 21 درصد بوده و مدت اعتبار آن چهار سال است، این شرکت منابع مالی لازم را برای خرید دو فروند هواپیمای ایرباس تامین کرد.

 
 

در حالی پذیره‌نویسی اوراق اجاره ماهان به منظور تامین مالی خرید دو فروند هواپیمای ایرباس در فرابورس ایران انجام شد که این اوراق با صف تقاضای چند برابری روبه‌رو و در کسری از ثانیه خریداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، نکته قابل توجه در خصوص پذیره‌نویسی انجام شده در فرابورس ایران استقبال چشمگیر خریداران از پذیره‌نویسی اوراق اجاره ماهان است به طوری که با وجود مهلت 10 روزه، در کسری از ثانیه کل آن به فروش رفت.

رضا نمکشناس، معاون مدیرعامل هواپیمایی ماهان در خصوص پذیره‌نویسی این اوراق اظهار کرد: با آشنایی هرچه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی کشور با بازار سرمایه و مزایای بی‌شمار ورود به این بازار برای تامین مالی طرح‌های مختلف، شاهد آن هستیم که نسبت به گذشته فعالان و بنگاه‌های اقتصادی اقبال بیشتری به این بازار نشان داده‌اند.

به گفته وی، تامین مالی سریع، آسان و ارزان از طریق فربورس ایران به کمک انواع اوراق و ابزارهای طراحی شده ، دوندگی ها را برای دریافت تسهیلات بانکی حذف کرده و باعث شده تا  در زمان کوتاه‌تری نقدینگی لازم برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای بنگاه‌های اقتصادی فراهم شود.

نمکشناس با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ماهان به کمک پذیره‌نویسی اوراق اجاره با سود 21 درصدی توانست منابع مالی لازم برای خرید دو فروند هواپیمای ایرباس را تامین کند، اظهار کرد: با تبیین جایگاه بازار سرمایه به عنوان یکی از بازوهای تامین مالی در کنار بازار پول و سیستم بانکی، شاهد آن خواهیم بود که روز به روز به اقبال بنگاه‌های اقتصادی برای ورود به این بازار افزوده شود و در همین راستا برنامه داریم در ادامه تامین مالی خود را از طریق فرابورس ایران استمرار بخشیم.

گفتنی است هواپیمایی ماهان پیش از این در اسفندماه 89 و شهریورماه 90 اقدام به پذیره‌نویسی از طریق فرابورس ایران کرده و به این ترتیب، این سومین باری است که این شرکت در فرابورس ایران تامین مالی می شود.

 بر این اساس با پذیره‌نویسی اوراق اجاره 2 هزار و 100 میلیارد ریالی شرکت هواپیمایی ماهان که دارای سود 21 درصد بوده و مدت اعتبار آن چهار سال است، این شرکت منابع مالی لازم را برای خرید دو فروند هواپیمای ایرباس تامین کرد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا