رییس هیات مدیره شرکت KPEIY :

پیشرفت بازار سرمایه ایران خیره کننده است / استقبال از اتصال بازارها

پیشرفت بازار سرمایه ایران خیره کننده است / استقبال از اتصال بازارها

رییس هیات مدیره شرکت تسویه بورس اندونزی (KPEI)پیشرفت های بازار سرمایه ایران در سال های اخیر را خیره کننده دانست.

 

رییس هیات مدیره شرکت KPEI میزبانی شرکت سپرده گذاری مرکزی برای برگزاری بیستمین مجمع ACG را نقطه عطفی در روابط بین المللی بازار سرمایه ایران با سایر کشورها اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی سمات، خانم ایندریانی دارماواتی افزود : ایران در زمینه های مختلف به ویژه توسعه بازار سرمایه اسلامی، زیر ساخت های الکترونیک، تنوع ابزارها و بازارها و ... رشد چشمگیری داشته است.

وی هدف از حضور مقامات ارشد مقامات ارشد شرکت تسویه بورس اندونزی (KPEI)را توسعه همکاری های مشترک اعلام کرد و گفت : بازارهای سرمایه دو کشور مسلمان ایران و اندونزی می توانند تعامل و همکاری های خوبی در حوزه های آموزش، بازار سرمایه، گردشگری و ... داشته باشند.

 دارماواتی به صدور بیش از 8 میلیون کد سهامداری در بازار سرمایه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه مسئولان بازار سرمایه اندونزی در امر جذب سرمایه گذار عملکرد ناموفقی داشته اند. به طوریکه در حال حاضر از جمعیت 250 میلیونی اندونزی حدود 500 هزار نفر کد سهامدار هستند که امیدواریم با استفاده از تجربیات همتایان خود در ایران، بتوانیم تعداد سهامداران اندونزیایی را افزایش دهیم.

دارماواتی از ایده مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی مبنی بر اتصال بازارهای سرمایه ایران، کره جنوبی و اندونزی استقبال کرد و افزود: این طرح را به صورت جدی دنبال می کنیم و امیدوارم راهکارهای عملیاتی آن هرچه سریعتر فراهم شود.

رییس هیات مدیره شرکت KPEI میزبانی شرکت سپرده گذاری مرکزی برای برگزاری بیستمین مجمع عمومی نهادهای ثبت، سپرده‌ گذاری و تسویه و پایاپای آسیا – اقیانوسیه  (ACG)را نقطه عطفی در روابط بین المللی بازار سرمایه ایران با سایر کشورها اعلام کرد و گفت : مسئولان بازار سرمایه ایران در این اجلاس می توانند علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای خود به شرکت کنندگان، تعاملات بین المللی خود را با اعضای ACG افزایش دهند.

مقامات ارشد شرکت تسویه بورس اندونزی (KPEI) که برای پیگیری و اجرای تفاهم نامه خود با شرکت سپرده گذاری مرکزی به تهران سفر کرده بودند، در دیدار با محمدرضا محسنی مدیرعامل سمات درباره راهکارهای توسعه همکاری ها به گفت وگو پرداختند.

در این جلسه که در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد، گروه اندونزیایی خواستار ارائه مشاوره های مختلف و انتقال تجربیات موفق بازار سرمایه ایران بودند.

محمد عبدالله دستیار ویژه مدیر عامل و پاریکسیت سوپراپتو ناظر هیات مدیره شرکت تسویه بورس اندونزی، خانم ایندریانی را در این سفر همراهی می کردند.

تفاهم نامه همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران و شرکت تسویه بورس اندونزی (KPEI) اردیبهشت ماه سال 92 منعقد و مقرر شد، دو شرکت در زمینه های مختلف با هم همکاری داشته باشند.

بیستمین مجمع عمومی نهادهای ثبت، سپرده‌ گذاری و تسویه و پایاپای آسیا - اقیانوسیه (ACG) اواخر آبان ماه امسال به میزبانی شرکت سپرده گذاری مرکزی در تهران برگزار خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا