رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم:

واردات خودرو با ارز دارو در مجلس دهم پیگیر می شود

واردات خودرو با ارز دارو در مجلس دهم پیگیر می شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم از جدیت مجلس دهم در پیگیری موضوع واردات خودرو با ارز دارو خبر داد و گفت: این نوع واردات تخلف آشکار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی پورمختار با اشاره به برخی اخبار مبنی بر واردات خودرو با ارز دارو به خانه ملت گفت: هر نوع وارداتی با ارز اختصاصی دارو خلاف قانون بوده و قابل پیگیری است.

منتخب مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم ادامه داد: هر نوع وارداتی با ارز دارو خلاف قانون و آیین نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است و اختصاص ارز برای هر موضوعی باید در محل خود به مصرف برسد.

پورمختار با تاکید براینکه مصرف ارز دارو درمحل دیگری به معضلات بسیاری منجر می شود،افزود: نیاز کشور ما به دارو بیش از خودرو بوده از این رو دولت باید به این موضوع رسیدگی کند. اولویت واردات دارو خیلی بیشتر از واردات خودرو بوده از این رو اختصاص ارز آن به خودرو خلاف قانون است.

رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس نهم، تاکید کرد: مجلس دهم به جد پیگیر تخلف و سواستفاده برخی افراد و دستگاه ها در استفاده از ارز دارو در واردات خودرو است.

پرونده واردات خودرو با ارز دارو در کمیسیون اصل 90 مجلس مفتوح است

کوروش مرشد سلوک نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو هم گفت: پرونده واردات خودرو با ارز دارو در کمیسیون اصل 90 مجلس مفتوح است و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده است. البته ابهاماتی در آن بود. ما اطلاع دقیق و جزئی از پرونده نداریم اما به دلیل آنکه مسیر پیگیری این پرونده مطبوعاتی شده در جریان مسیر پیگیری آن هستیم و می‌دانیم این پرونده در کمیسیون اصل 90 مجلس مفتوح است.

وی در پاسخ به اینکه آیا سازمان‌های نظارتی در رابطه با این پرونده از انجمن واردکنندگان خودرو توضیح خواسته‌اند؟ گفت: نه. دراین موضوع محوریت با بانک مرکزی است و آنها باید در این رابطه توضیح دهند. این موضوع ارتباطی به انجمن واردکنندگان خودرو ندارد.

مرشد سلوک در برابر این نکته که برخی شرکت‌های واردکننده خودرو اقدام به واردات با ارز دارو کرده‌اند و شرکتهای واردکننده خودرو نیز عضو انجمن واردکنندگان خودرو هستند، خاطرنشان کرد: این موضوع هنوز برای ما محرز نشده و نمی‌توانم به صراحت بگویم. ما بی اطلاعیم و نمی‌دانیم کدام شرکت با ارز دارو، خودرو وارد کرده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا