رئیس سازمان معدن و تجارت جنوب کرمان مطرح کرد

واگذاری ۳۰ درصد از مساحت جنوب کرمان در قالب پهنه های معدنی

واگذاری ۳۰ درصد از مساحت جنوب کرمان در قالب پهنه های معدنی

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اکتشاف معادن از طریق واگذاری 30 درصد مساحت جنوب کرمان در قالب پهنه های معدنی رونق می یابد.

به گزارش ماین نیوز، محمود اسکندری نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از حدود دهه 50 به بعد اکتشافات پایه ای و هدفمند در جنوب استان کرمان انجام نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: این سازمان در همین راستا و در جهت اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید، رونق اکتشاف و در پی آن استخراج و فرآوری مواد معدنی را جزو اولویت های خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به معایب شناخته شده تکیه اقتصاد کشور بر فروش نفت و از آنجا که معدن می تواند کمک بسیار موثری در پیشرفت اقتصادی کشور داشته باشد، در دولت اخیر این امر بسیار مهم و جزو اولویت های کاری کشور قرار گرفته است.

اسکندری نسب تصریح کرد: در پی اجرای برنامه های هدفمند سازمان در این خصوص، در دو سال اخیر، با تلاش حوزه معدن سازمان، 40 درصد از مساحت جنوب استان کرمان معادل 14984 کیلومتر مربع در قالب پهنه های عظیم معدنی شناسایی شد.

وی عنوان کرد: حدود 30 درصد از کل مساحت جنوب کرمان به میزان 11299 کیلومتر مربع که 75 درصد مساحت پهنه های شناسایی شده را تشکیل می دهد.

اسکندری نسب گفت: همچنین طی چند دوره مزایده از طریق سازمان به سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی واجد شرایط واگذار گردیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: 2 پهنه در شهرستان قلعه گنج، یکی در این شهرستان به مساحت 1104 کیلومتر مربع و دیگری به مساحت 1160 کیلومتر مربع است.

وی اظهار داشت: همچنین 1 پهنه در جبالبارز غربی به مساحت 1220 کیلومتر مربع و 7815 کیلومتر مربع هم از پهنه بزرگ آباده جازموریان که در شهرستان های فاریاب 2368 کیلومتر مربع، کهنوج 1837 کیلومتر مربع، منوجان 1922 کیلومتر مربع، قلعه گنج 1558 کیلومتر مربع و رودبار 130 کیلومتر مربع در جنوب استان کرمان قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا