پس از رشد هفته گذشته؛

بازار استراحت کرد

بازار استراحت کرد

در معاملات نخستین روز کاری هفته، متغیرهای بورسی پس از یک هفته رشد، ترجیح دادند اندکی استراحت کنند.


در معاملات نخستین روز کاری هفته، متغیرهای بورسی پس از یک هفته رشد، ترجیح دادند اندکی استراحت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل 162 واحد افت کرد و به عدد 76هزار و 690 واحد رسید.

در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 37 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 285 میلیارد ریال در 76 هزار نوبت معالاتی دست به دست کردند؛ بازار اول با 275 واحد نزول، به 53 هزار و 699 واحد رسید و شاخص بازار دوم با رشدی 606 واحدی به رقم 167 هزار و 493 واحد رسید.

نمادهای سایپا، ملی مس و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند. در مقابل نمادهای ارتباطات سیار، هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و گروه بهمن با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در جریان معاملات روز جاری گروه های خودرو، محصولات فلزی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان کرمان، کاغذسازی کاوه، باما، پارس الکتریک، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، موتوژن و لامپ پارس شهاب بود.

این در حالی بود که نمادهای سایپا، پمپ سازی ایران، فنرسازی زر، تولید محور خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، تولید مواد اولیه داروپخش و ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در جریان معاملات روز شنبه سهامداران برای خرید اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اورای مشارکت شهرداری سبزوار، سهام نیرو ترانس و تامین ماسه ریخته گری بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار اوراق استصناع توسعه ملی، داروسازی فارابی، سایپا آذین، اوراق اجاره رایتل، سایپا، گروه بهمن و چینی ایران بیشترین عرضه ها را داشتند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 298 میلیون سهم به ارزش 378 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا