اجرای ۷۴ پروژه اکتشافی در سال های ۹۳ و ۹۴ توسط ایمیدرو

اجرای ۷۴ پروژه اکتشافی در سال های ۹۳ و ۹۴ توسط ایمیدرو

گروه اكتشاف و زمين شناسي - سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان 74 پروژه اکتشاف عمومی، تفصیلی و تکمیلی را در سال های 93 و 94 در مجموع با سرمایه گذاری بیش از 2175 میلیارد ریال به اجرا درآورده است.

به گزارش ماین نیوز، عملیات شناسایی و پی جویی در 20 استان کشور در مساحت 250 هزار کیلومترمربع اجرا و با اجرای این عملیات تاکنون بیش از 300 محدوده معدنی جدید شناسایی شده است.

توسعه اکتشافات با هدف تامین مواد اولیه داخلی صنایع معدنی کشور بوده که منجر به شناسایی ذخایر جدیدی از انواع مواد معدنی شده است.

ایمیدرو در سطح 250 هزار کیلومتر فعالیت اکتشافی جدید را شروع کرده و با وجود مشکلات تامین مالی، در سال گذشته 1321 میلیارد ریال در بخش اکتشاف هزینه کرده است.
بر اساس این گزارش، فعالیت های اکتشافی شروع شده توسط ایمیدرو در سطح 250 هزار کیلومتر معادل 2.5 برابر 80 سال گذشته است.
در بخش اکتشافات معدنی علاوه بر موارد یاد شده فوق، با تفاهمی که با سازمان انرژی اتمی منعقد شد، بیش از 50 هزار کیلومتر مربع پهنه در اختیار ایمیدرو قرار گرفته و فعالیتهای اکتشافی در آن شروع شده که در همین محدوده ها، منابع و ذخایر جدید معدنی نیز کشف شده است.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با توجه به رسالت توسعه ای خود در کشور برنامه های اکتشافی گسترده ای را به منظور جبران عقب ماندگی تاریخی اکتشاف طراحی و اجرا کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا