جشنواره برترین های صنعت بسته بندی برگزار می شود/فرصتی برای حضورفعالان عرصه

جشنواره برترین های صنعت بسته بندی برگزار می شود/فرصتی برای حضورفعالان عرصه

تهران- ایرنا- جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی و همچنین نمایشگاه تخصصی بسته بندی از 10 تا 13خرداد ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی با رویکرد توسعه اشتغال پایدار، رویدادی با مشارکت سازمان های بین المللی در صنعت بسته بندی کشور است که با پیوند بین نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی، سعی در توسعه صنعت بسته بندی کشور دارد.
هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه دانش افزایی و تعامل با سازمان های جهانی بسته بندی است که در سایه همکاری و اتحاد همه فعالان این صنعت در کشور قابل دستیابی خواهد بود.
جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی در چهار حوزه شامل همایش، مسابقه طراحی بسته بندی، نمایشگاه تخصصی و کارگاه بین المللی برگزار می شود.
با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و اتحادیه بسته بندی آسیا (APF) و حضور در هیات مدیره این سازمان ها، این جشنواره نمایش توانمندی ها و برقراری ارتباطات سازنده در سطح بین المللی و ملی برای توسعه صنعت بسته بندی کشورمان خواهد بود.

**چشم انداز
چشم انداز این جشنواره معرفی ایران به عنوان قدرت مطرح صنعت بسته بندی جهان و قدرت برتر صنعت بسته بندی آسیا تا سال 2020 میلادی است.

**ماموریت
از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برترین های صنعت بسته بندی می توان به لحاظ کردن جایگاه اقتصاد مقاومتی، استفاده از تمام ظرفیت های ایجاد شده در فضای پسا تحریم، توسعه اشتغال پایدار با استفاده از توانمندسازی نیروی انسانی و تکنولوژی به روز، ارتقای دانش طراحی به جهت پیشتازی در عرصه علم و فناوری، تعالی، توسعه و ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی در صنعت بسته بندی، دانش‌ بنیان کردن شیوه بسته بندی محصولات و خدمات وابسته به آن، نشان ‌سازی تجاری و تقویت حضور در بازارهای منطقه و جهان، افزایش نرخ رشد ارزش‌افزوده‌ محصولات با استفاده از مزیت صنعت بسته بندی اشاره کرد.

**مخاطبان
مخاطبان این جشنواره، مدیران و کارشناسان ارشد سازمان ها و موسسات بزرگ خصوصی و دولتی، کارفرمایان، بازرگانان و صاحبان کالاها و نام های تجاری ،مدیران و فعالان عرصه بازاریابی، تبلیغات و حوزه های مرتبط، تولیدکنندگان تجهیزات و مواد اولیه بسته بندی و مشاوران، طراحان و مجریان پروژه های بسته بندی هستند.

**مزایای عضویت در سازمان جهانی بسته بندی
برخی از مزایای عضویت ایران در سازمان جهانی بسته بندی، ارتباط با اتحادیه های بسته بندی سایر کشورها و آگاهی از روند توسعه صنعت بسته بندی در آن کشورها، ایجاد بستر همکاری های چندجانبه میان اتحادیه ها و همچنین شرکت های عضو اتحادیه ها، امکان برقراری همکاری های مشترک میان محافل علمی و صنعتی ، مجوز استفاده از لوگوی WPO- APF و IRIP در محصولات و تبلیغات شرکت های عضو، حضور در مجامع، کارگاه ها و کنفرانس ها و مسابقات مرتبط با بسته بندی و صنایع مرتبط،بهره گیری از پایگاه داده های سازمان و استفاده از نشریات، بولتن ها و اطلاعات و آمار است.
دریافت نسخه های نشریه تخصصی مورد تایید سازمان جهانی بسته بندی و اتحادیه بسته بندی آسیا ،تخفیف شرکت در کارگاه های تخصصی ملی و بین المللی،تخفیف شرکت در مسابقه IranStar و Worldstar، تخفیف تبلیغات در نشریه تخصصی از دیگر مزایای عضویت ایران در سازمان جهانی بسته بندی به شمار می رود.

**مسابقه طراحی بسته بندی ایران(IranStar)
امروزه با توجه به خیل عظیم محصولات و وجود بازارهای رقابتی رو به رشد، تقاضا در راستای طراحی بسته بندی های متمایز که باعث ایجاد مزیت رقابتی برای محصول شوند نیز رشد فزاینده ای داشته است، لذا افرادی که در این حوزه تخصص دارند، همان طراحان بسته بندی، باید نه تنها به گرافیک جذاب بسته توجه کنند بلکه باید عملکردهای بسته از حفاظت و نگهداری محتوی تا تولید محصول ارزان با درنظر گرفتن مسائل زیست محیطی را نیز در طراحی های خود مد نظر قرار دهند.
مسابقه طراحی بسته بندی با هدف شناسایی توان بالقوه و بالفعل ایران در این رشته در راستای ترویج و تقویت کیفیت بسته بندی های محصولات ایرانی و ارائه خلاقیت و نوآوری در طراحی بسته ها اجرا(برگزار) می شود.
با توجه به عضویت ایران در سازمان جهانی بسته بندی(WPO) و اتحادیه بسته بندی آسیا(APF)، این امکان فراهم آمده است تا توانمندی های طراحان بسته بندی کشورمان در جهان مطرح شود بنابراین یکی ازبخش های جشنواره به مسابقه طراحی بسته بندی (IranStar) اختصاص یافته است.
این مسابقه تنها مسابقه مورد تایید سازمان جهانی بسته بندی(World Packaging Organization) و همچنین اتحادیه بسته بندی آسیا (Asian Packaging Federation) در ایران است. منتخبان این مسابقه مجوز شرکت در مسابقات منطقه ای و بین المللی را خواهند داشت و بدینوسیله گام های رشد و ترقی در زمینه طراحی بسته بندی توسط استعدادهای کشورمان برداشته خواهد شد و جایگاه محصولات و برندهای ایرانی پیش از گذشته در سطح دنیا تثبیت شده و ارتقا می یابند.
از میان طرح های ارسالی به دبیرخانه جشنواره، طرح های برگزیده مورد تقدیر قرار می گیرد و جوایز متعددی به آنان اعطا می شود. با حمایت موسسات مالی و اعتباری به برگزیدگان در حوزه ایده کمک هزینه در راستای تولید اختصاص داده خواهد شد.
همچنین طرح های منتخب جهت شرکت در مسابقه WorldStar و AsiaStar معرفی می شوند.
مسابقه در 10 گروه کالایی برگزار می شود و طرح های ارسالی را داوران بین المللی متشکل از اعضای هیات مدیره و متخصصین سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و اتحادیه بسته بندی آسیا (APF) بررسی و داوری خواهند کرد.

**اهداف برگزاری مسابقات بسته بندی
ارائه فرصت به طراحان و متخصصین در راستای حضور در سطوح بین المللی و نمایش توانمندی ها، شناسایی استعدادهای موجود در کشور و ایجاد فضایی رقابتی، ارتقای دانش در صنعت بسته بندی با پیشتازی در عرصه علم و فناوری، ارتقای سطح کیفیت بسته بندی محصولات ایرانی، ایجاد و تقویت هویت نام تجاری محصولات بسته بندی شده در بازارهای جهانی از جمله اهداف برگزاری مسابقات بسته بندی است.
مسابقه یاد شده در دو حوزه بازار و ایده در رده های حرفه ای و دانشجویی،دانش آموزی با داوری هیات مدیره سازمان جهانی بسته بندی برگزار می شود.

**دسته بندی مسابقه
شرکت کنندگان در مسابقات بسته بندی در زمینه نوشیدنی ها،الکترونیک ( بسته بندی تمام وسایل الکترونیکی) ، غذا (تمام انواع بسته بندی مواد غذایی اعم از تازه ، یخ زده و غیره)، بهداشتی و آرایشی ( شامل بسته بندی لوازم آرایشی، بهداشتی، مکمل ها، ویتامین ها، عطر و ادکلن ها، انواع داروها و ... )، لوازم خانگی ( شامل بسته بندی تمام وسایل خانگی، اسباب بازی، وسایل بهداشتی، هدایا، لباس، تجهیزات باغبانی ، وسایل تزئیناتی و..) ، وسایل تجملاتی و تزئینی ( شامل بسته بندی ‌محصولات گران قیمت مانند عطر و جواهرات که بسته بندی آنها مشتریان را شگفت زده می کند)، دارویی و پزشکی ( بسته بندی داروها شامل ظروف دارو و بسته بندی تجهیزات پزشکی )، توزیع و فروش (شبکه پخش)،حمل ونقل و سایر موضوع ها حضور می یابند.

**جوایز برگزیدگان مسابقات
در هر دو رده حرفه ای و دانشجویی به برگزیدگان علاوه بر اهدای تندیس و گواهینامه حضور جوایز ذیل نیز اهدا خواهد شد.
جایزه نفر اول مسابقات مبلغ 30 میلیون ریال به همراه تسهیلات یک میلیارد ریال بدون بهره، از سوی صندوق کارآفرینی امید به علاوه مجوز شرکت در مسابقه WorldStar و AsiaStar 2017 است.
نفر دوم مبلغ 20 میلیون ریال به همراه تسهیلات یک میلیارد ریالی بدون بهره از سوی صندوق کارآفرینی امید به علاوه مجوز شرکت در مسابقه WorldStar و AsiaStar 2017 دریافت می کند.
جایزه نفر سوم این مسابقات، مبلغ 10میلیون ریال به همراه تسهیلات یک میلیارد ریالی بدون بهره از سوی صندوق کارآفرینی امید به علاوه مجوز شرکت در مسابقه WorldStar و AsiaStar 2017 است.
به 10نفر اول در رده حرفه ای و پنج نفر در رده دانشجویی و دانش آموزی تسهیلات راه اندازی، توسعه کسب و کار مرتبط با طراحی بسته بندی از سوی صندوق کارآفرینی امید اعطا می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا