خلیفه‌ سلطانی:

الان بهترین زمان افزایش دوباره تعرفه واردات فولاد است

الان بهترین زمان افزایش دوباره تعرفه واردات فولاد است

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: پایین نگه داشتن نرخ تعرفه فولاد، واحدهای فولادسازی در معرض تعطیلی قرار خواهد داد از این رو گونه تصمیم‌گیری در خصوص کاهش تعرفه واحدهای فولادسازی کشور را در معرض تعطیلی قرار می‌دهد.

به گزارش ماین نیوز، رسول خلیفه‌ سلطانی گفت: با توجه به رکود بازرهای جهانی و مازاد عرضه فولاد در چین، تقاضای افزایش تعرفه واردات را تا 30 درصد به دولت دادیم که پس از بررسی‌های فراوان و تلاش های گسترده توانسته‌ایم دولت را مجاب کنیم تعرفه فولاد را افزایش دهد.

او گفت: نگرانی ما در این است که در دوران پساتحریم با توجه به کاهش تقاضا در بازار فولاد، چینی ها اقدام به دامپینگ در بازار ایران کنند و بخش بیشتری از بازار را به اختیار خود درآورند چون سیاست دولت این کشور بر این است که با پایین نگه داشتن ارزش یوان در برابر ارزهای خارجی، کماکان قدرت صادراتی خود را حفظ کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: کاهش تقاضا در بازار داخلی سبب شده تا فولادسازان کشور محصولات خود را با قیمت پایین‌تری عرضه کنند و به کف قیمتی برسانند. بنابراین اگر قرار باشد چینی‌ها در چنین شرایطی وارد بازار ایران شوند و محصولاتشان را ارزانتر به فروش رسانند، واحدهای فولادسازی ما متضرر خواهند شد چون قادر به کاهش شدیدتر قیمت نیستند.

خلیفه سلطانی گفت: در جریان مذاکرات هسته‌ای دولت نخواست با دامپینگ چینی ها مقابله کند و اجازه داد تا پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات این کار انجام شود از این رو ما معتقدیم که هم اکنون بهترین فرصت است تا تعرفه واردات فولاد را هم بالاتر ببریم.

او تصریح کرد: اگر دولت در این خصوص دیر تصمیم بگیرد ممکن است کارخانه های کوچک و بزرگ فولاد ما تک تک با بحران فروش مواجه شوند و نتوانند به فعالیت خود در بازار ادامه دهند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا