پیشنهاد 500 میلیون دلاری آذربایجان در راه آهن رشت آستارا

پیشنهاد 500 میلیون دلاری آذربایجان در راه آهن رشت آستارا

وزیر اقتصاد و صنعت کشور جمهوری آذربایجان، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مدیران ارشد استانی از راه آهن قزوین - رشت - آستارا بازدید کردند.

 

دکتر علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در جریان این سفر با بیان اینکه برای ساخت راه آهن آستارا 1300 میلیارد تومان نیاز است، اظهار کرد: جمهوری آذربایجان برای احداث خط آهن رشت - آستارا سرمایه گذاری به میزان 500 میلیون دلار را پیشنهاد داده است و مذاکرات برای مشارکت روسیه در این خط ریلی نیز ادامه دارد.
وی با اشاره به اشتیاق کشورهای همسایه به برای سرمایه گذاری در اجرای این طرح، گفت: با امتداد این خط ریلی، حمل بارهای مربوط به جمهوری آذربایجان، قفقاز و روسیه از طریق شبکه سراسری جمهوری آذربایجان وارد ایران شده و از داخل ایران در قالب حمل و نقل ترکیبی به نقاط مختلف جهان ترانزیت خواهد شد.
دکتر نورزاد از جانمایی ایستگاه دیگری در رشت خبر داد و گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی، شرکت زیر ساخت با هماهنگی استانداری گیلان و راه و شهرسازی استان درحال انجام مطالعات برای جانمایی ایستگاه دیگری در داخل شهر رشت است.
وی افزود: راه آهن رشت - انزلی نیز به طول 41 کیلومتر در قالب 3 قطعه می‌باشد که ساخت قطعه اول آن بطول 18 کیلومتر در حال اجراء است و به بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی متصل خواهد شد.
وی توضیح داد: زیرسازی این مسیر بیش از 20 درصد پیشرفت کار دارد و در مجموع بر اساس برآوردهای اولیه برای ساخت آن 420 میلیارد تومان هزینه نیاز است.
در جریان این بازدید 130 کیلومتر از مسیر 164 کیلومتری را آهن رشت - قزوین آماده ریل گذاری شد.
این در حالیست که تاکنون 58 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شده است و از مجموع 286 میلیارد تومان اعتبار سال 94 بالغ بر 170 میلیارد تومان اختصاص یافته و در سالجاری نیز برای تکمیل عملیات اجرایی آن 420 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. تکمیل نهایی این پروژه ریلی، بالغ بر 536 میلیارد تومان اعتبار نیازدارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا