دلالان زعفران را گران کردند

دلالان زعفران را گران کردند

عضو هیأت رئیسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه دلالان موجب افزایش کاذب قیمت زعفران شده‌اند، گفت: قاچاق پیاز زعفران به افغانستان تهدید جدی برای تولید زعفران کشور است.

 

علی حسینی، با بیان اینکه قیمت زعفران توسط دلالان و فرصت‌ طلب‌ها تعیین می‌شود، گفت: در 3 سال اخیر دلالان با خریداری و جمع‌آوری زعفران از بازار موجب کمبود کاذب شده‌اند و با عرضه آن با قیمت بالا و خارج از فصل برداشت، چالش در بازارهای صادراتی ایجاد می‌کنند.
عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه این اقدام دلالان باعث افزایش قیمت زعفران می‌شود، گفت: نوسان قیمت زعفران که دلالان اصلی‌ترین عامل آن هستند، آفت جدی صادرات است.
حسینی با بیان اینکه قیمت واقعی هر کیلوگرم زعفران 4 میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون و 500 هزار تومان است، گفت: قیمت زعفران در حال حاضر به طور متوسط یک میلیون تومان بیش از قیمت واقعی و بین 5 میلیون و 500 هزار تا 6 میلیون و 500 هزار تومان است.
عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران تاکید کرد: قیمت ثابت و تعهد در تأمین به موقع تقاضا در صادرات پایدار بسیار مؤثر است در حالی که به علت نوسان قیمت این محصول گاهی صادرکنندگان نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند.
وی با اشاره به قاچاق پیاز زعفران تصریح کرد: سال‌هاست که پیاز زعفران به افغانستان قاچاق می‌شود و این موضوع تولید را در آینده به مخاطره می‌اندازد.
حسینی با بیان اینکه نهادهای مربوطه باید با جدیت با قاچاق پیاز زعفران مقابله کنند، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا، گمرک و نیروی انتظامی و ...  باید با انجام اقدامات مربوطه مانع خروج پیاز زعفران از کشور شوند.
عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه ایران بزرگترین تولید‌کننده زعفران دنیاست، گفت: با قاچاق زعفران به افغانستان بزودی این کشور به رقیب بزرگی برای ایران تبدیل می‌شود.
وی با اشاره به کشت زعفران در مناطق کم آب، گفت: تولید این محصول در سایر کشورها و ورود آن‌ها به بازارهای صادراتی موجب بیکار شدن کشاورزان و از دست رفتن بازارهای صادراتی می‌شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا