کارخانه زغال‌شویی البرز مرکزی در نوبت افتتاح

کارخانه زغال‌شویی البرز مرکزی در نوبت افتتاح

گروه معادن >زغال‌سنگ - مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی از افتتاح طرح احداث کارخانه زغال شویی این مجتمع در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، باقر جهانگیری با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح احداث کارخانه زغال شویی، با ظرفیت 500 هزار تن به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی رسیده است.

وی افزود: این کارخانه، جایگزین واحد قبلی است که با ساخت آن،‌ مشکلات زیست محیطی به حداقل رسیده و کارخانه جدید به عنوان دوستدار محیط زیست معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری این طرح، 420 میلیارد ریال بوده و بیش از 70 درصد تجهیزات آن، از سازندگان داخلی و بخش دیگر تجهیزات نیز از شرکت های معتبر اروپایی تامین شده است.

جهانگیری با اشاره به دیگر طرح های توسعه ای شرکت البرز مرکزی، تصریح کرد: طرح اکتشاف از جمله این طرح هاست که با هدف اطمینان بخشی به میزان ذخایر موجود منطقه برای افزایش ظرفیت تولید شرکت عملیاتی شده و اکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در این طرح، 16 هزار و 500 متر حفاری شده و 18 میلیون تن ذخیره زغال سنگ با کیفیت بالا، شناسایی شده است.

وی ادامه داد: «اجرای طرح کک سازی با ظرفیت 300 هزار تن»، «تجهیز و آماده سازی معادن جدید با هدف افزایش تولید زغال سنگ و تامین خوراک اولیه کارخانه های در دست احداث» و «نوسازی و بهسازی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری تولید» از دیگر طرح های توسعه ای این شرکت محسوب می شوند.

به گزارش ماین نیوز، شرکت البرز مرکزی نخستین واحدی است که از 4 دهه اخیر، پشتیبانی از صنعت فولاد ایران را بر عهده گرفته است. این شرکت در ۴۸ کیلومتری جنوب شهرستان قائمشهر در شهرستان سوادکوه (استان مازندران) واقع است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا