بازدید وزیر اقتصاد آذربایجان از محل احداث پایانه راه آهن و پل ریلی آستارا-آستارا

بازدید وزیر اقتصاد آذربایجان از محل احداث پایانه راه آهن و پل ریلی آستارا-آستارا

آستارا - ایرنا- وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان به همراه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران و معاون سیاسی استاندار گیلان از محل احداث پایانه راه آهن و پل ریلی آستارا-آستارا بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، تعدادی از اعضای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان عصر پنجشنبه از محل احداث پایانه بار راه آهن در آستارای جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده و در جریان روند اجرای عملیات پل ریلی آستارا - آستارا قرار گرفتند.
این سفر با هدف تاکید بر اتمام هرچه سریعتر پروژه پل ریلی آستارا - آستارا و در نهایت ایجاد پایانه بار به منظور تخلیه و بارگیری کالاهای ترانزیتی انجام شد.
ایجاد پایانه پنج میلیون تنی راه آهن در آستارا در تعهدات دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
«شاهین مصطفی یف» وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان همچنین امروز (پنجشنبه) از مسیر راه آهن قزوین - رشت - آستارا در محدوده منجیل از توابع شهرستان رودبار بازدید کرد. وی با همراهی
«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، از پروژه های مرکز تفریحات دریایی، محدوده تجاری و گردشگری، مجتمع بندری کاسپین و طرح های زیرساختی و توسعه منطقه آزاد انزلی نیز بازدید به عمل آورد.
همچنین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان عصر پنجشنبه در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
در نخستین روز از اردیبهشت ماه سال جاری، مراسم مربوط به عملیات احداث پل ریلی جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان ، با حضور مسئولان بلندپایه دو کشور برگزار شد.
در این مراسم مقرر شده بود که جمهوری آذربایجان هشت کیلومتر از خط آهن را تا رودخانه مرزی «آستارا چای» ادامه دهد و سپس پل ریلی به طول 80 متر و با سه دهنه به طور مشترک توسط ایران و جمهوری آذربایجان بر روی رودخانه آستاراچای ساخته شود. همچنین احداث دو کیلومتر خط ریلی و نیز ساخت پایانه بار در تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، هفدهم و هجدهم مهرماه سال گذشته خورشیدی در آستاراهای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار و پیرامون مسایل مختلف اقتصادی از جمله اتصال راه آهن سراسری آذربایجان به ایران و در آینده، اتصال آن به رشت و قزوین بحث و تبادل نظر شد.
سند توافقنامه اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران، در مهرماه سال گذشته در نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در فرمانداری شهرستان آستارا امضا شد.
سند مذکور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ، وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان، رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان و مدیرعامل شرکت راه آهن ایران به امضا رسید و مقرر شد تا طرف آذری، هشت کیلومتر راه آهن را تا نقطه صفر مرزی ادامه دهد و طرف ایرانی نیز در قالب این توافقنامه، تا دو کیلومتر خط راه آهن را ادامه خواهد داد تا این خط ریلی در نهایت به پایانه متصل شود.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا