تمایل شرکتهای اروپایی برای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی ایران

تمایل شرکتهای اروپایی برای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت فرواشتال تاپسو از تمایل اروپایی ها برای سرمایه گذاری در صنایع، نفت، گاز و پتروشیمی ایران خبرداد.

 

برند هاورش (Bernd Haveresch) اظهار داشت؛ شرکت ما سالهاست در ایران فعال بوده است و حتی در دوران تحریمها این فعالیتها تداوم داشت.
وی، چشم انداز تجارت با ایران را درخشان دانست و ادامه داد: ما با برخی طرفهای ایرانی گفتگوهایی داشته ایم و در آستانه امضای قرارداد همکاری با آنها هستیم.
مدیرعامل شرکت فرواشتال تاپسو گفت: پیش نویس قراردادها آماده شده است و اکنون در حال مطالعه برای امضای آنها هستیم اما به نتیجه رسیدن مذاکرات اندکی زمان می برد.
این فعال اقتصادی آلمانی، ضمن استقبال از رفع تحریم های ایران گفت: چالشی که پس از رفع تحریمها هنوز وجود دارد موضوع تامین مالی بین المللی از سوی دولتهای خارجی است.
وی در توضیح این چالش گفت: بیشتر بانکها و موسسه های مالی در اروپا و کل دنیا به حمایت دولتها برای تضمین تامین مالی پروژه های نیاز دارند و لازمه حل این چالش، حمایت دولتها از پروژه های مربوط به ایران است.
همایش «فناوریهای پیشرفته اروپایی در کوره های فرآیندی» با هدف بحث پیرامون طراحی، ساخت، بهره برداری و تعمیرات کوره های فرآیندی، صبح امروز (سه شنبه، چهارم خردادماه) در محل باشگاه فرمانیه تهران آغاز به کار کرد.
برترین صاحبنظران در سطح بین المللی در مورد طراحی، ساخت و بهره برداری و تعمیرات کوره های فرآیندی در این همایش سخنرانی کردند و مباحث مربوط به فاینانس پروژه ها و دانش فنی طرحها نیز در این همایش بررسی شد.
شرکت هالدورتاپسو (Haldor Topsoe) از دانمارک با تخصص پروژه‌های متانول آمونیاک، شرکت پتروشیمی هورتی (Heurtey Petrochem)، شرکت فرانسوی صنایع مانور (Manoir Industries) سازنده بزرگترین کوره‌های پتروشیمی و پالایشگاهی و ساخت لوله‌های داخل کوره‌ها، شرکت ایتالیایی ایچه (I.C.E ) سازنده مشعلهای داخل کوره و شرکت فرواشتال-تاپسو (Ferrostaal Topsoe) آلمان و شرکت پتروگاز پرشیا (Persia Petro Gas) از جمله شرکتهای حاضر در همایش بودند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا