معاون وزیر صنعت:

استفاده از ظرفیت ساخت کشتی در مجتمع ایزو ایکو مصداق اقتصاد مقاومتی است

استفاده از ظرفیت ساخت کشتی در مجتمع ایزو ایکو مصداق اقتصاد مقاومتی  است

بندرعباس-ایرنا- معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: ظرفیت ساخت کشتی در اندازه های مختلف امسال درمجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران افزایش می یابد و جوانان بیشتری در این بخش مشغول بکار می شوند.

منصور معظمی روز چهارشنبه درحاشیه بازدید ازمجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران دربندرعباس افزود: درحال مذاکره برای انجام سرمایه گذاری به ارزش 500میلیون دلار دراین شرکت هستیم که امید می رود تا پایان امسال به نتیجه برسد .
وی ادامه داد: اکنون شمار زیادی کشتی از خارج کشور وارد می شود که باید ذی نفع ها و کسانی که از خارج خریداری می کنند متقاعد شوند از این ظرفیت ملی استفاده کنند زیرا این ظرفیت درمجموعه ایزو ایکو وجود دارد که هنوز ازآن استفاده نشده است.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهارداشت: درآینده نزدیک با مشارکت خوبی که با شرکت نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده شاهد استفاده از این ظرفیت بالقوه خواهیم بود.
معظمی خاطر نشان کرد: مجتمع کشتی سازی در حال حاضر به آن اندازه از توانمندی رسیده که می تواند سفارش هایی که در گذشته با خارج کشور سفارش داده می شد را ساخته و تحویل دهد واگر از چنین ظرفیت هایی استفاده نشود مصداق بارز اسراف و از بین بردن سرمایه ملی است و انتظار می رود وارد کنندگان توان داخل را باور داشته باشند.
وی افزود: اگرهر یک دلاری که به خارج سفارش داده می شود در تولید و ساخت داخل بکار گرفته شود ظرفیتی برای اشتغال جوانان فراهم می شود و هم اکنون ذینفع هایی که در این بخش فعال مانند شیلات، بنادر و دریانوردی و سایر نهادها ، مجموعه ها و فعالان این توانمندی هستند که این باور را داشته و از توانمندی داخلی استفاده بیشتری کنند.
معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت اظهارداشت: فعالان این بخش نیز باید به استانداردهای بین المللی و خواست کارفرمایان توجه داشته و بر اساس نیاز و خواست کارفرمایان عمل کنند.
معظمی اشاره کرد: بهره گیری هرچه بیشتر از توان ملی مصداق اقتصاد مقاومتی است و واردات در زمانی که کشور توان ساخت محصول وارداتی را دارد ، امری مضموم و خیانت به نسل جوان و نسل حاضر است وبخشی از این موضوع نیز به رسانه باز می گردد که بتوانند ذهن مخاطبانشان را از توانمندی تولیدهای داخلی آگاه تر سازند.
وی در خصوص کمک به سرمایه گذاران دراین بخش نیز بیان کرد: تسهیلات مالی با قیمت قابل قبول و بسیار ارزان نسبت به سایر بخش ها در اختیار سرمایه گذاران صنایع کشتی سازی قرار می گیرد ، این تسهیلات از صندوقی که برای این منظور در نظر گرفته شده پرداخت می شود که با آن می توان سالانه هفت یا هشت کشتی کوچک ساخت.
معظمی، با اشاره به دستاوردهای برجام افزود: پس از برجام فرصتی برای استفاده از توانمندی داخلی و خارجی در کنار همدیگر فراهم شده ومجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یکی از مجموعه هایی است که می تواند در این زمینه مشارکت جدی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: وزارت صنایع به دنبال هماهنگی بین تولید کننده و مصرف کننده و در کنار همدیگر قرار دادن آنها است تا بتوانند از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.
معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درسفره یک روزه خود به هرمزگان علاوه بر بازدید از مجتمع کشت سازی وصنایع فرا ساحل ایران در بندرعباس با فعالان ومدیران صنعت کشتی سازی نشست برگزار کرد.
هم اکنون پنج شرکت کشتی سازی با ظرفیت با داشتن پنج هزار نیروی متخصص و کارگر ، توان ساخت انواع کشتی کوچک وبزرگ اقیانوس پیما، بارج ، دکل ، سکوی نفتی
لندینگ کرافت وتعمیرات انواع شناور را دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا