واعظی خبرداد؛

بخش خصوصی برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی آی سی تی سرمایه گذاری می کند

بخش خصوصی برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی آی سی تی سرمایه گذاری می کند

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه های بزرگ اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه (آی سی تی - ارتباطات و فناوری اطلاعات) با بسترسازی برای فعالیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش به مرحله اجرا در خواهد آمد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی افزود:پروژه های اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه ای تنظیم شده است تا هر آنچه که دولت سرمایه گذاری می کند، سه برابر آن توسط بخش خصوصی انجام شود و وزارت ارتباطات بستر این سرمایه گذاری ها را ایجاد می کند.
وی با بیان این که بودجه پروژه های تعریف شده در اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه از سه منبع تامین خواهد شد، گفت: پروژه ها در دو بخش طراحی شده اند که بخشی پروژه هایی هستند که جنبه زیر ساختی دارند و هیچ سودی تا سال های بعد ندارند و بخش خصوصی نیز رغبتی به سرمایه گذاری در آن ها ندارد و بحث امنیتی کشور نیز در آنها مطرح می شود که برای اینها باید از بودجه وزارتخانه در اجرای پروژه ها استفاده کرد.
واعظی یادآورشد: بخش دوم پروژه هایی است که می توان از پتانسیل بخش خصوصی برای اجرای آنها استفاده کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تدبیری اندیشیده شده تا پروژه های بزرگ برای بخش خصوصی جاذبه داشته باشد و با سرمایه گذاری در آن به سود برسند که مذاکره های زیادی با این بخش صورت نیز صورت گرفته که استقبال آن ها هم از این پروژه ها خوب بوده است.
وی به سرانجام رسیدن مذاکره های هسته ای و عبور از تحریم ها اشاره کرد و گفت: بعد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، فضای مناسبی از نظر بین المللی برای کشور به وجود آمد که این مسئله سبب شد تا منبع سومی ایجاد شود، که آن هم سرمایه گذاران خارجی هستند.
پروژه افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا، پروژه دولت الکترونیک و همراه، پروژه ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، پروژه ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروژه دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و سامان دهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس از جمله پروژه های کلیدی تعریف شده برای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا