گزارش روز؛

گروه های مرتبط با قیمت های جهانی برمدار صعود

گروه های مرتبط با قیمت های جهانی برمدار صعود

با تقویت اقتصاد آمریکا، گروه های مرتبط با قیمت های جهانی همچون پالایشگاهی و فلزی و معدنی برمدار صعود بودند و اکثرا دادوستدهای مثبتی را تجربه کردند.

 
 
 
گروه خودرویی اکثرا منفی بودند که در این بین شاهد عرضه صف خرید نمادهای ولغدر و خاذین بودیم اما نماد خاذین با توجه به شرایط نامناسب بنیادی از فشار فروش بیشتری برخوردار بود و با معاملات منفی به کار خود پایان داد همچنین نماد خوساز طبق انتظار با افزایش تقاضا مواجه و صف خرید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه حمل و نقل نماد حریل همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بود و علیرغم فروش حقوقی در کنار نماد حتوکا با صف خرید به کار خود پایان دادند و نماد بهمن دیزل پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهم و تقسیم سود نقدی با رشد 5 درصدی بازگشایی شد.

با تقویت اقتصاد آمریکا، گروه های مرتبط با قیمت های جهانی همچون پالایشگاهی و فلزی و معدنی برمدار صعود بودند و اکثرا دادوستدهای مثبتی را تجربه کردند. شرکت ایران کاوه سایپا، در راستای توسعه منابع زیرساختی و صنایع وابسته قصد دارد ضمن بهره گیری از نیروی انسانی متبحر و متخصص، با همکاری دو شرکت معتبر اروپاییone seven و Gimaex ، تکنولوژی جدیدی را در زمینه تجهیزات آتش نشانی با کارآمدی مدرن و روزآمد؛ تولید و به بازار عرضه می کند.

شرکت فنرسازی زر پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 215 درصدی (200 میلیارد ریال به مبلغ 630 میلیارد ریال) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت را منتشر کرد. تعداد ۵ میلیون سهم شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان روز شنبه هفته آینده در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه می شود. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای حکشتی و شبندر با رشد 160.21 واحدی به ارتفاع 76 هزار و 853  واحدی رسید که در این میان نمادهای جم و همراه بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.  

علیرغم منفی بودن اکثر نمادهای گروه بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری نمادهای وگستر و سمایه صرفا براساس نمودار تکنیکی مناسب و نمادهای واتی، وبهمن، حکمت، وبیمه مثبت، پرتقاضا و صف خرید و نماد میهن با صف فرش مواجه بود.

در اواسط بازار شاهد تحرکات مثبت گروه پالایشگاهی بودیم که سبب معاملات مثبت و صف خرید اکثر آنها شد همچنین رخدادهای مهم مجمع سالیانه پتروشیمی شازند شامل: شرکت با رفع تحریم ها موفق به دریافت مطالبات فروش نقره ی خود به شرکت های آلمانی (4.6 میلیون یورو) و شرکت ژاپنی (1 میلیون یورو)‌ شده است و با رفع تحریم ها با آسودگی بیشتری به فعالیت صادراتی ادامه خواهد داد. طرح های توسعه ای آتی شرکت تا 5 سال آینده راه اندازی خواهد شد. درحال حاضر نفتا به ازای هر تن 400 دلار خریداری می شود که بالاتر از قیمت سال گذشته است. شرکت برای واحدهای پایین دستی خود نیاز قابل توجهی به پروپان و بوتان دارد و در دو ماه اول سال 95 محصول پلی اتیلن سنگین خود را 1200 دلار در هر تن و پلی اتیلن سبک را 1150 دلار در هر تن به فروش رسانده است. در پایان مجمع به ازای هر سهم 135 تومان سود معادل 84 درصد از سود تحقق یافته را تقسیم نمود.

نماد تازه وارد ثالوند با صف خرید پرحجم 84 میلیون سهمی و با عرضه تنها 56 هزار سهم مواجه بود این در حالی بود که سایر نمادهای ساختمانی در کنار گروه سیمانی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. در پایان معاملات نماد شرکت سیمان شاهرود جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، شرکت صنایع سیمان دشتستان جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه در کنار نماد آ س پ متوقف شدند. شرکت آ س پ به علت کاهش 42درصدی درآمد حاصل از فروش با تعدیل منفی 40 درصدی طی گزارش منتهی به 31 شهریور 95 مواجه شد و مبلغ 150 ریال سود پیش بینی کرد.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا مثبت دنبال شدند تاجایی که نمادهای ومعادن، کاما و کروی صف خرید شدند اما نماد کپرور صف فروش و علیرغم عرضه های حقوقی نماد فسرب با صف خرید به کار خود پایان داد همچنین در اواخر بازار فنوال با جهش قیمتی مواجه و صف خرید شد و نماد کالسیمین پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بصورت متعادل به گردونه معاملات بازگشت. شرکت ذغالسنگ نگین 12 ماهه 94 مبلغ 55 ریال سود به ازای هر سهم حقق نمود و 75 درصد از پیش بینی را پوشش داد و نسبت به سال 93 سود خود را 67 درصد کاهش داد. در نماد فاراک قرار داشتن در سطوح حمایتی سبب افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید پرحجم نماد شده است. سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند. مجری طرح توسعه آزادگان جنوبی گفت: براساس قرارداد، شرکت حفاری شمال با سه دکل، پنج حلقه چاه توصیفی در میدان آزادگان جنوبی حفر می کند.

همچنین برای اولین بار یک شرکت صنعتی ایرانی قرار است با همکاری یک شرکت روسی اقدام به ساخت 5 دکل حفاری دریایی کند که ارزش هر یک از این دکل های حفاری حدود 200 میلیون دلار تخمین زده شده است.

نمادهای دبالک و غمینو پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهم و تقسیم سود نقدی با رشد 5 درصدی، نماد کشرق پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام (نوبت دوم) با رشد 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا