مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی:

برخی عضو هیات مدیره ۱۰ شرکت هستند/ابلاغ مقررات حاکمیت شرکتی به بانک ها

برخی عضو هیات مدیره ۱۰ شرکت هستند/ابلاغ مقررات حاکمیت شرکتی به بانک ها

مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با اینکه برخی عضو هیات مدیره ۱۰ شرکت هستند از ابلاغ دستورالعمل حاکمیت شرکتی به بانک ها تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالمهدی ارجمندنژاد در بیست و ششمین همایش سالانه سیاست پولی و ارزی از تدوین مقررات حاکمیت شرکتی و ابلاغ آن در آینده ایی نزدیک به بانک ها خبر داد و با اشاره به عضویت برخی در هیأت مدیره بانک‌ها گفت: کسانی که می‌خواهند به عضویت هیأت مدیره بانک‌ها دربیایند، باید بدانند که چه جایگاهی دارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مدتی پیش، مدیرعامل یک مجموعه بزرگ شرکتی برای مصاحبه به بانک مرکزی آمده بود. از او پرسیدم شما چطور قرار است مسئولیت هیأت مدیره بانک را هم قبول کنید در حالی که مدیرعامل مجموعه‌ای بزرگ هستید؟ فرد دیگری برای مصاحبه آمده بود که همزمان در 10 شرکت عضویت هیأت مدیره داشت. چنین فردی نمی‌تواند بر مسائل تمرکز داشته باشد و بر عملکرد بانک نظارت کند.

ارجمندنژاد با اشاره به بحث استقلال رأی در هیأت مدیره بانک‌ها گفت: زمانی هنری فورد گفته بود سعی می‌کنم افراد هیأت مدیره را با افکار مختلف تعیین کنم، چرا که اگر تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد، افراد آنقدر بر مسائل مختلف بحث می‌کنند که برآیند آن یک تصمیم خوب و مطلوب می‌شود.اما متأسفانه برخی از ما به دنبال این هستیم که اعضای هیأت مدیره یکدست باشند و این موجب تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی در سطح هیأت مدیره می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا