بازگشت چین به بازار ورق گالوانیزه اروپا

بازگشت چین به بازار ورق گالوانیزه اروپا

کارخانه ها در شمال اروپا حتی باوجود بازگشت چین به بازار قیمت 560 تا 580 یورو را درخواست می کنند البته تحت تأثیر این موضوع آنها مجبور خواهند شد که قیمت ها را کاهش دهند.

 

به نقل از Platts SBB، فولادسازان چینی با پیشنهادهای جدید به بازار ورق گالوانیزه اروپا بازگشتند اما تاکنون سطوح قیمت های آنها به اندازه کافی برای خریداران جذاب نبوده گرچه خریداران بدنبال بررسی ها بیشتر هستند. برآورد ماهانه  Platts برای ورق گالوانیزه در شمال اروپا با 120 یورو افزایش در تاریخ 10 می به 530 یورو رسید و در حال حاضر هم قیمت معاملات در حدود 540 تا 560 یورو تحویل درب کارخانه گزارش می شود.  
منبعی آگاه می گوید؛ کارخانه ها در شمال اروپا حتی باوجود بازگشت چین به بازار قیمت 560 تا 580 یورو را درخواست می کنند البته تحت تأثیر این موضوع آنها مجبور خواهند شد که قیمت ها را کاهش دهند. وی افزود: حتی اگر چینی ها پیشنهاد 500 یورو FCA (تحویل به حمل کننده) بندر آنتورپ بلژیک را مطرح کنند و با احتساب 20 تا 30 یورو افزایش هم قیمت 530 یورو را درخواست کنند، همه در اروپا این پیشنهاد قیمت چینی ها را بسیار بالا ارزیابی می کنند زیرا معتقدند قیمت های آنها باید حداقل 100 یورو کمتر از قیمت های داخلی در اروپا باشد.
یک تاجر آلمانی آخرین پیشنهاد چینی ها را 540 یورو CIF گزارش کرده در حالیکه یک خریدار در کشورهای بنلوکس می گوید هیچ پیشنهاد جدیدی از آسیا نداشته است وی خاطرنشان کرد که چند هفته پیش چینی ها در بازار اروپا فعال بودند و پیشنهادهائی هم به من داده اند که تقریباً پیشنهادهای خوبی هم بود اما بعد از آن موضوع عوارض ضد دامپینگ مطرح شد بنابراین لزومی برای خطر کردن وجود نداشت.  
یک تاجر در ایتالیا گفت: تجار روبه سوی بازار ورق گالوانیزه جنوب اروپا آورده اند که برای ورق با ضخامت 1 میلیمتر قیمت 480 تا 490 یورو مطرح است و پیشنهادهای چینی ها هنوز 20 یورو بالاتر است.

نکته: بنلوکس؛ نام یک اتحادیه همکاری در اروپا است که شامل کشورهای بلژیک، هلند و لوکزامبورگ می شود. این اتحادیه در سپتامبر سال ۱۹۴۴ میلادی توسط دولت‌های در تبعید در لندن بنیادگذاری شد. دولت‌های فراری این کشورها اتحادیه بنلوکس را به عنوان یک اتحادیه گمرکی ایجاد کردند و هدف از این اقدام جابجائی آزادانه کالاها در این سه کشور بود تا بتوانند برای کالاهایی که از خارج از کشورهای بنلوکس وارد می‌شود تعرفه یکسانی اتخاذ کنند. نام بنلوکس از ترکیب نام این سه کشور در زبان‌های خودشان یعنی بلخیه (België)، نیدرلاند (Nederland) و لوکسمبورگ (Luxembourg) درست شده‌ است. این نام در آغاز برای نامگذاری اتحادیه اقتصادی بنلوکس ساخته شده بود ولی امروزه معنی کلی‌تری یافته ‌است .
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا