پس از نشست دوحه ، اوپک جلسه ی دیگری برگزار خواهد کرد

پس از نشست دوحه ، اوپک جلسه ی دیگری برگزار خواهد کرد

اوپک قرار است به زودی نشست دیگری برگزار کند و اعضا درباره میزان تولید با یکدیگر گفت وگو کنند.


به گزارش نرخ باکس و به نقل از بلومبرگ، پس از شکست مذاکره برای اجرای طرح فریز نفتی در دوحه  که در ماه گذشته برگزار شد، اوپک برنامه دارد که جلسه دیگری برگزار کند ودیدکاه اعضای اوپک درباره تولید نفت خام را بررسی کند.
یکی از تحلیلگران بازار نفت در نظر سنجی بلومبرگ  گفته است که کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت برای 2 ژوئن برنامه ای برای تعیین سطح تولید ندارند،زیرا با وجود فشار عربستان و استراتژی این کشور در قبال تقویت ریال در رقابت با برنامه افزایش تولید نفت شیل آمریکا این نشست نمی تواند تعیین کننده باشد،حتی اگر غیر اوپکی ها مثل روسیه هم نفت خود را کاهش بدهند،تاثیری در برنامه توقف تولید نخواهد گذاشت.
قیمت نفت با وجودی که به 50 دلاردر هربشکه  افزایش یافته و نسبت به ماه  ژانویه 80 درصد بیشتر شده، اما هنوز نسبت به 12 سال گذشته رفم پایینی است .از سویی گلدمن ساچ گفته که تقاضا برای تولید نفت در کشورها کم شده است والبته یکی از دلایل آن می تواند نزدیکی اعضای اوپک برای کاهش تولید باشد، این موضوع می تواند منجر به افزایش قیمت نفت شود.
بلومبرگ در ادامه تاکید کرده که اگرچه این استراتژی هنوز جواب می دهد اما  اعضای اوپک انگیزه ای برای مشارکت با هم ندارند. چرا که نشست دوحه ،نشست به دلیل تنش بین ایران عربستان به نشست بی نظمی تبدیل شد.
پس از تغییر برنامه اوپک به سمتی که هر کشور هر میزان که می خواهد و بدون توجه به نیاز تولید کند،نتیجه این شد که تولید نفت افزایش یافته و اوپک دیگر قدرت همیشگی اش را نداشته باشد.
حال سوال این است که آیا اوپک مرده یا فقط در کماست؟

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا