با اتکا به توان داخل حاصل شد

صرفه جویی ۲ هزار میلیاردی در فولادمبارکه

صرفه جویی ۲ هزار میلیاردی در فولادمبارکه

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل فولاد مبارکه، عدم اتکا به خارج برای رفع نیازهای تولید را حیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: بومی سازی قطعات در فولاد مبارکه در سال گذشته به 82 درصد رسید و ارزش این اقدام بیش از 2 هزار میلیارد تومان ارزیابی می شود.

به گزارش ماین نیوز، بهرام سبحانی امروز در مورد اقدامات صورت گرفته در فولاد مبارکه برای کاهش وابستگی به خارج از کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین تولیدکننده ورق های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا است که با سهم بیش از 50 درصدی در کشور و 22 درصدی در خاورمیانه و شمال آفریقا توانسته بخش عمده ای از نیاز بازار داخل و خارج را تأمین نماید.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، تولید آهن اسفنجی این شرکت را 11 میلیون تن خواند و با اشاره به مقام اول این شرکت در تولید آهن اسفنجی در جهان افزود: فولاد مبارکه با 200 هزار میلیارد ریال ارزش بازار، بزرگ ترین شرکت بورسی ایران به حساب می آید و با تلاش های صورت گرفته، موفق به تکمیل زنجیره تولید فولاد در این شرکت شده ایم.
وی در ادامه تصریح کرد: سهم کنونی فولاد مبارکه از تولید ناخالص ملی به 5 درصد رسیده و در راستای اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اقداماتی نظیر توسعه سبد محصولات در گستره رفع نیاز خودروسازان و صنایع تخصصی نفت و گاز، توسعه و ساخت واحدهای تولید فولاد نظیر هرمزگان و سپیددشت و عقد قراردادهای توسعه ظرفیت با کشور ایتالیا در ماه های اخیر صورت گرفته است و امیدواریم نتیجه آن در کوتاه مدت قابل لمس باشد.
این فعال صنعت فولاد کسب ارزش افزوده بیشتر و حرکت به سمت محصولات نهایی را رویکرد اصلی فولاد مبارکه در توسعه محصولات عنوان کرد و افزود: با همکاری بنگاه های تولیدکننده پایین دستی نظیر فولاد اکسین توانستیم در تولید ورق های خاص مورداستفاده در صنایع نفت و گاز، وابستگی به خارج در این بخش را به طور کامل رفع کرده و با تولید ورق های آج دار و رنگ چروک، ارزش افزوده بیشتری را نصیب تولید داخل کنیم.
سبحانی وضعیت بازار فولاد در سال گذشته را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته قیمت جهانی از 55 به 26 دلار سقوط کرد و در بازار داخلی نیز افزایش واردات، فروش محصولات فولاد مبارکه را با موانعی روبرو کرد و موجب بروز مشکلاتی شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه، عدم اتکا به خارج و استفاده از توان داخلی برای رفع نیازهای تولید را یکی از ویژگی های فولاد مبارکه عنوان کرد و اظهار داشت: در طی سال های تحریم واحدی تحت عنوان بومی سازی و مهندسی معکوس در این شرکت راه اندازی شد و با پیگیری این روند از سال 90، میزان خوداتکایی و بومی سازی قطعات در فولاد مبارکه در سال گذشته به 82 درصد رسید و ارزش این اقدام بیش از 2 هزار میلیارد تومان ارزیابی می شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا