آغاز اعتصاب نامحدود در یکی از بزرگترین معادن طلای موریتانی

آغاز اعتصاب نامحدود در یکی از بزرگترین معادن طلای موریتانی

تهران- ایرنا- معدنچیان یکی از بزرگترین معادن طلای موریتانی، از امروز (سه شنبه) اعتصاب نامحدود خود را در اعتراض به کاهش خدمات اجتماعی آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نواکشوت، معدنچیان و کارکنان معدن طلای 'تاسیاست' موریتانی امروز در اعتراض به کاهش خدمات اجتماعی اقدام به اعتصاب نامحدود کردند.
این معدن توسط شرکت کانادایی 'کینراس' اداره می شود و کارکنان آن اعلام کردند تا زمانی که به درخواست های آنها پاسخ مثبت داده نشود، حاضر نیستند بر سر کار خود بازگردند.
'بوننا ولد سیدی' سخنگوی معدنچیان این معدن طلا در این باره گفت:‌ 'صددرصد معدنچیان و کارکنان معدن تاسیاست امروز دست از کار کشیدند. اعتصاب ما نامحدود است و می تواند هشداری جدی برای روسای این شرکت تلقی شود. معدن بطور کامل تعطیل است اما روسای شرکت از حضور خبرنگاران در محل و تهیه خبر و گزارش در این باره جدا جلوگیری می کنند.'
معدن طلای تاسیاست یکی از بزرگترین معادن طلای موریتانی محسوب می شود که از سال 2010 توسط شرکت کانادایی 'کینراس' استخراج می شود و تحت مدیریت این شرکت است.
شرکت کانادایی کینراس از 15 می سال جاری، بیمه درمانی معدنچیان و سایر کارکنان این معدن را از هفتاد و پنج درصد به 25 درصد کاهش داد. این اقدام روسای شرکت خشم معدنچیان را به همراه داشت. اتحادیه های معدنی موریتانی بارها به روسای شرکت کینروس در این باره هشدار داده بودند.
شرکت کانادایی کینراس که در موریتانی از طریق شعبه خود موسوم به «تاسیاست»، طلا استخراج می کند، سال 2013 نیز به بهانه کاهش جهانی بهای طلا، بیش از سیصد نفر از کارکنان خود را اخراج کرد.
معدن طلای تاسیاست در 150 کیلومتری شمال پایتخت موریتانی واقع است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا