فرماندار قرچک: کارخانه پارس سرام تعطیل نمی شود

فرماندار قرچک: کارخانه پارس سرام تعطیل نمی شود

فرماندار قرچک گفت: با رفع مشکلات درون مجموعه ای کارخانه پارس سرام تولید کننده چینی بهداشتی به فعالیت تولیدی خود ادامه و تعطیل نخواهد شد.

مسعود مرسل پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی پارس سرام به هیچ عنوان صحت ندارد بلکه مشکل این کارخانه به اختلاف میان کارگران رسمی و کارفرمایان در خصوص نحوه تولید است.
کارخانه چینی بهداشتی پارس سرام به عنوان نخستین و بزرگترین تولید کننده چینی بهداشتی منطقه و با بهره مندی از فن آوری پیشرفته جهانی و بکار گیری توان بالقوه بخش های طراحی،هنری،خلاقیت،تکنیک، آزمایشگاه ها و بخش ویژه کنترل کیفی در زمینه تولید و ساخت انواع قطعات چینی بهداشتی در سال 1346 توسط متخصصان ایتالیایی در شهرستان قرچک که از خاک مرغوبی برخوردار بود و کارخانه های آجر سازی متعددی در آن واقع شده احداث شد.
کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه آن را به عنوان یکی از مهم ترین کارخانجات تولیدی چینی بهداشتی کشور تبدیل کرده است.
کارخانه ای که مشکلات داخلی آن شایعه تعطیلی کامل کارخانه را سرزبان ها انداخته و برخی از رسانه بدون توجه به اصل موضوع و تنها با گمانه زنی، خبر اخراج صدها کارگر آن را سرزبان ها انداختند.
فرماندار قرچک می گوید که مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره به میزان ضایعات کارخانه اعتراض دارند و این ضایعات را عاملی برای زیان های کارخانه اعلام کرده اند و یکی از علت های آن را متوجه نیروی انسانی می دانند.
وی تصریح کرد: اختلاف میان کارگران رسمی و کارفرما برسرمسائل حقوقی و مزایای کارگران نیزتأثیر گذاشته و این نارضایتی کارگران را به همراه داشت.
گفت: به منظور رفع اختلاف چندجلسه مشترک با حضور نماینده کارگران ، مسئولین کارخانه ، رئیس اداره اطلاعات و اداره کار ، رفاه و تأمین اجتماعی شهرستان قرچک برگزار و این اختلافات امروز به طور کامل برطرف شد. وی تصریح کرد: با وجود اختلاف نظر موجود 80 نفر از کارگران قراردادی کارخانه پارس سرام مشغول به کار بوده اند و به زودی کارگران رسمی نیز به محل کار خود باز می گردند.
فرماندار قرچک افزود: گزارشی از روند مذاکرات و تلاش مسئولین برای رفع مشکل کارخانه پارس سرام به استاندار تهران ، کمیسیون کارگری شورای تأمین استان و مدیر کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان تهران ارسال شده تا آنان نیز در جریان فعالیت مسئولین قرار گیرند.
وی تأکید کرد: کارخانه پارس سرام قرچک هیچ گونه مشکلی در خصوص تعطیلی ناشی از فروش نرفتن محصولات و یا حمایت نکردن دولت از آن ندارد.
مرسل پور گفت: مسئولین قرچک آماده اند تا به منظور حمایت از کارخانجات و تولید کنندگان مستقر در شهرستان ، تسهیلات بانکی مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهند ضمن آن که تلاش شده تا با مدیریت امور ، از قطع انشعاب آب ، برق ، گاز و تلفن کارخانجات شهرستان به دلیل پرداخت نشدن جلوگیری شود تا آنان در این زمینه نیز با مشکل روبرو نشوند.
وی ضمن انتقاد از عملکرد صندق کار آفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید در حوزه سیاست های اقتصادی دولت که در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تعیین شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تدوین شده همسو نمی باشد و این صندوق در حوزه ورامین و قرچک از پروژه های مشاغل خانگی حمایت نمی کند.
فرماندار قرچک افزود: هم اکنون مسئولین شهرستان و استان تهران تلاش دارند تا ضمن حمایت از کارخانجات مستقر در قرچک ، زمینه فعالیت پویای شهرک صنعتی این شهرستان را فراهم کنند به گونه ای که تاکنون 400 قرارداد واگذاری زمین به متقاضیان برای احداث کارخانجات مختلف در این شهرک صنعتی منعقد شده است.
مسئولین کارخانه پارس سرام هیچ واکنشی در پی انتشار اخبار مزبور تاکنون نشان نداده اند.
شهرستان قرچک با 300 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا