گزارش روز؛

تازه وارد کوچک دیگری از گروه ساختمانی

تازه وارد کوچک دیگری از گروه ساختمانی

در گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک که اکثرا منفی بودند نمادهای وآذر، سغرب، سشرق، ثشاهد و کترام از اقبال بیشتری برخوردار بودند. نماد سیمان اصفهان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد و نماد عرضه اولیه ثالوند در فرابورس 220 تومان کشف قیمت شد.

 

 

 شروع بازار با ادامه دادوستدهای پرتقاضا، هیجانی و مثبت گروه خودرویی همراه صف های خرید نمادهای خیهمن، خکاوه و خاذین را نظاره گر بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در اواسط بازار و با افزایش عرضه ها و اعمال فشار فروش، اکثر صف های خرید همچون صف خرید نمادهای خبهمن و خکاوه عرضه شد و اکثر نمادهای خودرویی منفی شدند اما در نهایت نمادهای خاذین و خبهمن با صف خرید به کار خود پایان دادند. به نظر با گذر از سطوح محکم مقاومتی همچنان روندی صعودی را طی کند.

جهش و صف خرید نماد ولغدر درپی انتشار خبر افزایش سرمایه شرکت، صف خرید نماد حریل، وبیمه و ورود نماد تازه وارد کوچک دیگری از گروه ساختمانی به نام ثالوند در قیمت های 220 تومان را مشاهده کردیم. شرکت لیزینگ ایرانیان به علت کاهش 47 درصدی درآمد حاصل از عملیات لیزینگ با پوشش 98 درصدی بودجه و کاهش 46 درصدی سود طی گزارش 12 ماه 94 مواجه شد و مبلغ 204 ریال سود محقق کرد. وزیر کشتیرانی، بزرگراه ها و حمل و نقل هند گفت: برای سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری در بندر چابهار به منظور اتصال به بندر کاندلا آماده ایم. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت و بلوکی نمادهای رمپنا، وامید و حکشتی با رشد 78.91 واحدی به ارتفاع 76 هزار و 692 واحدی رسید که در این میان نمادهای فارس و فملی بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

عقب نشینی خریداران و نمایان شدن نوسانات منفی در گروه بانکی محسوس بود که از منفعل بودن سهامداران عمده حکایت دارد و به بی اعتمادی فعالین بازار نسبت به گروه مذکور دامن زده و مثبت های حداکثر یک روزه را برای آنها به ارمغان آورده است. نماد ودی به دلیل افزایش سهام حاصل از افزایش سرمایه به سبد سهامداران با فشار فروش و صف فروش مواجه بود و با پررنگ شدن شایعه فروش پروژه گلستان شرکت وبیمه شاهد اقبال، معاملات مثبت و صف خرید آن بودیم در این میان قرار داشتن در سطوح حمایتی مزید بر علت بود همچنین نماد سرمایه گذاری خوارزمی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر تقسیم سود نقدی با رشد حدود 3 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. بیزینس مانیتور از نصف شدن ریسک اعتباری ایران پس از اجرایی شدن برجام خبر داد و نمره جدید ایران در شاخص ریسک اعتباری را ۳۴ از ۱۰۰ اعلام کرد همچنین شاخص ریسک صنعتی را نیز 35 از 100 برآورد کرده و افزوده است: این نمره پایین به معنای وجود موانع فراوان برای ورود به بازار زیرساخت های این کشور و نبود رقابت در این بازار است.

در نماد شبندر شاهد معاملات قابل تاملی بودیم بطوری که علیرغم معاملات منفی گروه های پالایشگاهی و پتروشیمی، با جهش قیمتی و جابجایی بلوک در درصدهای مثبت، تاثیر مثبت 30 واحدی بر شاخص کل ایجاد شد و در نهایت مجددا به حال خود رها و منفی شد. در گروه های مذکور نمادهای شلعاب، شکربن، شکلر و شفارا از اقبال بیشتری برخوردار بودند. شرکت نفت سپاهان به علت پوشش 51 درصدی درآمد های غیر عملیاتی، افزایش 72درصدی هزینه های مالی با کاهش 47 درصدی سود و پوشش 82 درصدی آن طی گزارش 12  ماهه 94 مواجه شد و مبلغ 1 هزار و 233 ریال سود محقق کرد.

در گروه فلزی و معدنی نماد ارفع صف فروش و سایر هم گروهی ها درپی افت قیمت های جهانی اکثرا منفی دنبال شدند در این بین صف خرید و معاملات مثبت نمادهای کروی و فسرب چشم نوازی می کرد. در اواخر بازار صف خرید نماد کپرور عرضه شد که با توجه به رشد سریع و مناسب آن در کوتاه مدت پرریسک ارزیابی شده و نیازمند استراحت و اصلاح برای ادامه صعود میان مدتی خواهد بود. ادامه احتمال افزایش نرخ بهره دلار فدرال رزرو، همچنان محصولات جهانی فلزات و معدنی را تحت فشار قرار داده و روندی کاهشی را برای آنها ایجاد کرده در این میان افزایش عرضه فولاد چین و رشد موجودی بنادر چین بخصوص در سنگ آهن مزید بر علت شده و روند نزولی قیمت ها را تسریع کرده است به طوری که قیمت به مرز 51.22 دلار در هر تن رسید. افزایش نرخ بهره بروی ارزش سهام شرکتهای معدنی جهان نیز اثر منفی داشت و دیروز در بازار بین المللی ارزش سهام فورتسکو چهارمین تولیدکننده سنگ آهن دنیا 3.96% کاهش یافت. 2 شرکت ریوتینتو و BHP نیز شاهد کاهش کمتر از 1% بودند.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های صنایع کاشی و سرامیک الوند،داروسازی ابوریحان،کارتن ایران جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی،متوقف خواهند شد. نماد معاملاتی شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور (خفناور1)، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز شنبه مورخ 8 خرداد 95 در پایان معاملات امروز سه شنبه مورخ4 خراد 1395 متوقف می شود.

نمادهای تپمپی، لسرما، بالبر، بموتو، بنیرو، بسویچ، بکام، فجام و رمپنا مثبت، پرتقاضا و سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند همچنین نماد تمحرکه با رشد 8 درصدی بازگشایی شد.

در گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک که اکثرا منفی بودند نمادهای وآذر، سغرب، سشرق، ثشاهد و کترام از اقبال بیشتری برخوردار بودند. نماد سیمان اصفهان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد و نماد عرضه اولیه ثالوند در فرابورس 220 تومان کشف قیمت شد.

نمادهای کپشیر با رشد 14 درصدی، قشیر با رشد 4 درصدی، مفاخر منفی 3 درصدی و گروه دارویی سبحان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی با رشد 2 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند. شرکت داروسازی کاسپین تأمین به علت افزایش 23 درصدی درامد های عملیاتی، افزایش 28 درصدی بهای تمام شده، افزایش 22 درصدی سود خالص و در نهایت پوشش 100 درصدی سود طی گزارش 12 ماه 94 مواجه شد و مبلغ 2 هزار و 636 ریال سود محقق کرد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا