با رشد مهمترین متغیر بورس؛

صعود شاخص کل به سومین روز رسید

صعود شاخص کل به سومین روز رسید

در داد وستدهای روز جاری شاخص کل بورس با صعود مواجه شد تا رشد این متغیر به سومین روز متوالی برسد.

 

در داد وستدهای روز جاری شاخص کل بورس با صعود مواجه شد تا رشد این متغیر به سومین روز متوالی برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری شاخص کل 78واحد بالا رفت و به عدد 76هزار و 692 رسید.

همچنین در این روز سهامداران بیش از 896 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2هزار و 664 میلیارد ریال در 79هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در روز جاری همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص بازار اول 86 واحد بالا رفت و شاخص بازار دوم 16 واحد نزول را ثبت کرد.

نمادهای سرمایه گذاری امید، کشتیرانی، مپنا و بانک ملت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص ،رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی و ایران خودرو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز گروه های خودرو، سرمایه گذاری ها و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات درصدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پشم شیشه ایران، نیرو محرکه، سرمایه گذاری امید، کابل البرز،جام دارو، پارس سوییچ و ملی سرب و روی بود.

این در حالی بود که نمادهای حمل و نقل خلیج فارس، شهد ایران، کارتن ایران، کاغذسازی کاوه، کاشی الوند، فنرسازی خاور و صنعتی بهشهر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سهامداران در این روز برای خرید اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و سهام گروه بهمن و کنتورسازی ایران بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که حمل و نقل خلیج فارس، اوراق مشارکت سایپا، داروسازی فارابی، ایران ارقام، داروسازی سینا، فیبر ایران و خوراک دام پارس با بیشترین عرضه ها به کار خود پایان دادند.

در پایان داد و ستدهای روز جاری سایپا دیزل با معامله 74 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت سرمایه گذاری کارکنان نفت با معامله 500 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا