فعال صنعتی :

صنایع نفت،گاز و آب ایران فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی است

صنایع نفت،گاز و آب ایران فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی است

تهران -ایرنا- مدیرعامل گروه صنعتی سدید گفت: شرایط جدید بین المللی صنایع نفت، گاز و آب ایران فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی است که با مشارکت شرکت های داخلی در بخش بالا و پایین دستی آنها اقدام به سرمایه گذاری کنند .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمدلله محمدنژاد روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی لوله و پروفیل فولادی با حضور شمار زیادی از شرکت های خارجی و داخلی در هتل اوین گفت: اکنون یکی از سیاست مهمی که وزارت نفت برنامه ریزی و شرکت نفت آن را دنبال می کند، توسعه و بهره برداری از ذخایر و میادین مشترک است و بنابراین جلب و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای فعال سازی این مهم اهمیت بسزایی دارد.
وی میادین مشترک در غرب کارون ( استان خوزستان)، میدان آزادگان، یادآوران و پارس جنوبی را به عنوان مهمترین پروژه های در دست اجرا معرفی کرد .
محمدنژاد بهینه سازی فعالیت پالایشگاه های جدید از جمله پروژه 360 هزار بشکه ای ستاره خلیج فارس و 480 هزار بشکه ای سیراف را از جمله برنامه ها اعلام کرد.
به گفته وی براساس برنامه ششم توسعه پیش بینی شده، برای اجرای افزایش ضریب بازیافت در میادین مشترک 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری لازم است که 130 میلیارد دلار باید در بخش بالادستی و مابقی در بخش پائین دستی باید انجام شود.
محمدنژاد گفت : اکنون سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در این بخش رقابت فشرده ای دارند و در عین حال بزرگ ترین فعالیت در پارس جنوبی در عسلویه است .
وی یادآور شد: پارس جنوبی در واقع قطب انرژی جمهوری اسلامی لقب گرفته و برای بهره برداری از ذخایر آن 24 فاز طراحی شده که 16 فاز در حال بهره برداری و فازهای 13 ، 19، 20، 21 و 22 در دست اجرا و تکمیل است و فاز 11 اکنون پیمانکار ندارد و در مرحله مناقصه است و فاز 14 برای ال ان جی که استخراج 25 میلیون متر مکعب در روز به همراه دیگر اقلام از جمله گوگرد در دست اجرا قرار دارد.
ادامه دارد ...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا