گزینه احتمالی وزیر اقتصاد برای مدیریت بانک ملی ایران

گزینه احتمالی وزیر اقتصاد برای مدیریت بانک ملی ایران

به نظر می رسد وزیر اقتصاد از بین سه گزینه، سرپرست کنونی بانک ملی ایران را به عنوان مدیر عامل این بانک بزرگ و مهم کشور انتخاب کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نقش کلیدی عبدالناصر همتی در بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه در سال های گذشته که به طراحی و سیاست های آزاد سازی و خصوصی سازی صنعت را انجامید، سبب شد تا وی به رغم حضور در شبکه بانکی کشور همچنان جایگاه ویژی را در بیمه اتکایی آسیایی برخوردار باشد.

شاید استناد به این دلایلی کافی بود عبدالناصر یا همان پدر بیمه های خصوصی پس از محمد ابراهیم امین، به بهترین گزینه از سوی وزیر اقتصاد برای ریاست بیمه مرکزی ایران تبدیل شود.

با ترک همتی از بانک ملی، وزیر اقتصاد برای تعیین سرپرست تا زمان انتخاب مدیرعامل، برآن شد تا در میان اعضای هیات مدیره، آن را که از بدنه بانک برخواسته است را به عنوان سرپرست بزرگترین بانک کشور قرار دهد.

براین اساس بود که محمدرضا حسین زاده سرپرستی بانک ملی را برعهده گرفت. در این میان برای کسب بالاترین کرسی اجرایی بانک ملی، برخی گمانه زنی ها از علی  دیواندری، علی اشرف افخمی و محمدرضا حسین زاده به عنوان گزینه های روزی میز  برای ریاست بزرگترین بانک در شبکه بانکی کشور نام می برند.

علی دیواندری که مدیرعاملی دو بانک پارسیان و ملت را بر عهده داشت، در حال حاضر ریاست پژوهشکده پولی و بانکی را در اختیار دارد. بر این اساس به نظر نمی رسد که وی پژوهشکده پولی و بانکی را به مقصد بانک ملی ترک کند.

علی اشرف افخمی تنها با تجربه مدیر عاملی بانک صنعت و معدن، بخش اعظم رزومه اش به شرکت داری اختصاص دارد. عضو هیات مدیره سرمایه گذاری غدیر، رئیس هیات مدیره سرمایه گذاری البرز، مدیر عامل و رئیس هیات مدیـــره سـرمایه گــذاری صــنایع پتروشیمی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه اقتصادی تدبیر از جمله سمت هایی است که وی در سابقه فعالیت های خود دارا بوده است، بنابراین قرار گرفتن وی به عنوان مدیرعامل بانک ملی را رد می کند.

در میان این گزینه ها، محمدرضا حسین‌زاده به عنوان فردی برخاسته از بدنه بانک مرکزی، به کسب این جایگاه نزدیک تر است.

وی که در حال حاضر سرپرست بانک ملی را برعهده دارد، به ترتیب ریاست اداره امور شعب بانک ملی در استان های اردبیل و گیلان، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های این دو استان و دبیر کمیسیون فنی سازمان و روش های بانک های کشور، رییس کمیته عالی مشارکت و نظام پیشنهادات بانک ملی ایران، رییس کمیته تبلیغات بانک ملی ایران، رییس هیأت  ‌مدیره شرکت هلدینگ توسعه ملی، ریس کمیسیون فنی سازمان و روش‌های بانک‌های کشور، رییس هیأت ‌مدیره شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، معاون مدیرعامل در امور استان ها و شعب کل کشور بانک ملی ایران.( بالغ بر 3500 شعبه)، معاون مدیرعامل در امور پشتیبانی و IT  بانک ملی ایران، معاون مدیرعامل در امور حقوقی و وصول مطالبات بانک ملی ایران، معاون مدیرعامل در امور اعتباری و معاملاتی بانک ملی ایران و در نهایت هیات مدیره بانک ملی از سال 86 تا کنون را در روزمه کاری خود در بانک ملی دارد. بانک ملی که پس از قضیه اختلاس سه هزار میلیاردی ، نزد افکار عمومی و از نظر تعادل اقتصادی خسارت زیادی دید با کمک همتی و اعضای هیات مدیره اش، مجددا نام این بانک  نزد افکار عمومی احیا شد.

بر این اساس و با توجه به اهمیت و  جایگاه ویژه بانک ملی در شبکه بانکی ایران و نقش  مدیر عامل این بانک به عنوان ریاست شورای هماهنگی بانک های دولتی کشور، به نظر می رسد که سوابق حسین زاده و همراهی اش با همتی در ترمیم و احیاء نام بانک ملی، وی را به کسب عنوان ریاست بزرگترین تشکل بانکی کشور نزدیک تر ساخته است.

براین اساس به نظر می رسد که وزیر اقتصاد با قرار دادن حسین زاده  به عنوان سرپرست بانک ملی، در حال آماده سازی وی برای کسب مدیرعاملی این بانک بوده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا