عدم تغییر در قیمت های شمش دریای سیاه

عدم تغییر در قیمت های شمش دریای سیاه

در ترکیه خریداران شمش برای سفارش از چین ترغیب نشده اند اما بهرحال قیمت 330 دلار CFR ترکیه است. ترک ها تمایلی به خرید از چین ندارند.

 


به نقل از Platts SBB، قیمت های شمش دریای سیاه در روز دوشنبه و به رغم کاهش مجدد قیمت شمش چین بدون تغییر ماند. با این حساب فاصله بین قیمت های پیشنهاد شده از سوی کارخانه های کشورهای مستقل مشترک المنافع و چین بیشتر می شود و آنها مجبور به تنظیم مجدد پیشنهادهای خود هستند.
به گزارش منابع تجاری، پیشنهادهای چین به کمتر از 295 تا 300 دلار  FOB چین رسیده است در حالیکه پیشنهادهای شمش از سوی روسها و اکراینی ها 360 تا 365 دلار FOB دریای سیاه تحویل ماه جولای است.
فاصله بین قیمت های شمش چین و کشورهای مشترک المنافع حدود 60 تا 70 دلار است. یک تاجر مصری تخمین زده که این فاصله به 70 تا 80 دلار هم برسد و این فاصله بیشتر است از 20 تا 30 دلار تفاوت که قبلاً بدلیل کیفیت بین این دو نوع شمش وجود داشت و البته خریداران هم قبلاً حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری در ازای خرید شمش کشورهای مشترک المنافع بودند. منابع آگاه اعتقاد دارند در حال حاضر حتی کنسلی های پشت سر هم سفارشات از سوی کارخانه های چینی بدلیل تقویت قیمت های اخیر هم دلیل منطقی برای پرداخت بیشتر در ازای شمش کشورهای مشترک المنافع نیست.    
در ترکیه خریداران شمش برای سفارش از چین ترغیب نشده اند اما بهرحال قیمت 330 دلار CFR ترکیه است. ترک ها تمایلی به خرید از چین ندارند. به گفته یک تاجر محلی؛ کارخانه های بزرگ منتظر محموله های قراضه هستند او خاطرنشان کرد که طی دو هفته گذشته محموله های قراضه سفارش داده شده اند .    
یک تاجر ترک دلیل دیگر پشت کاهش خرید شمش کشورهای مشترک المنافع در ترکیه را تثبیت قیمت های چین دانست و تاجر دیگری گفت: ما شنیده ایم که ایران هم پیشنهاد 345 دلار CFR ترکیه را پیشنهاد داده که برای خریداران جذاب است.
ارزیابی روزانه Platts برای شمش در روز جمعه با 3 دلار کاهش به 357 دلار FOB دریای سیاه رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا