جنجال‌های کش‌دار زنجانی

جنجال‌های کش‌دار زنجانی

گزارش‌های تازه نشان از اختلاف بر سر زمان اجرایی شدن وعده واریز بدهی از سوی زنجانی دارد.

 بعد از دو روزی که متهم بزرگ نفتی در دادگاه به دفاع از اتهامات خود پرداخت، مساله واریز بخشی از بدهی‌های وی به حساب وزارت نفت عنوان شد.

هرچند که در همان زمان هم مطرح شده بود که بدهی این بدهکار نفتی تا زمان برداشته نشدن تحریم‌ها، انجام نخواهد شد. در همان زمان نیز وکیل این بدهکار عنوان کرده بود که «وزارت نفت دنبال وصول پول نباشد، چرا که هنوز تحریم‌ها برداشته نشده است و ما پیش از این نیز گفته بودیم که اگر تحریم‌ها برداشته شود، پول را واریز می‌کنیم.»

با این حال، این انتظار تا جایی پیش رفت که بعد از واصل نشدن پول در روز دوشنبه، یک روز بعد همه اخبار حول وصول نشدن این بدهی بود به طوری که وکیل و مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت از وصول نشدن آن در گفت‌وگو با رسانه‌ها صحبت کرده بودند.

هرچند که بخشی از این واکنش‌ها به دلیل اخباری بود که در خصوص واریز یک میلیارد و 400 میلیون یورو از سوی بابک زنجانی بدهکار بزرگ نفتی به حساب شرکت نفت منتشر شده بود.

این مساله به تایید چند مقام مسوول در شرکت نفت رسیده است. به گونه‌ای که علاوه بر اصغر هندی ،مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت، علی اکبر ماهرخ زاد ، مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت نیز در خصوص این بدهی‌ها واکنش نشان داده و تاکید کرده است که «پرداخت و تسویه بخش اول بدهی بابک زنجانی را تنها بانک مرکزی و دادگاه رسیدگی کننده می‌توانند تایید کنند که تاکنون آن را اعلام نکرده‌اند.»

به گفته وی، در دو سال گذشته، بابک زنجانی همین شیوه را در پیش گرفته و وقت‌کشی می‌کند؛ به طوری که هر از چندگاهی اعلام می‌کند حاضر است بدهی خود را پرداخت کند اما هر بار به یک بهانه‌ای از عمل به وعده خودداری می‌کند. هرچند که در گزارش تازه‌ای که در  ایلنا منتشر شده، مساله پولی که زنجانی مدعی وجود آن در حساب یکی از بانک‌های تاجیکستان است،‌ به کلی رد شده و محل تردید است. یعنی حتی اگر زمان پرداخت این پول با تاخیر هم روبرو نشود، اساسا نمی‌توان اطمینان داشت که پولی در حساب بانک تاجیک وجود دارد یا خیر.

بازی جدید بابک زنجانی در واریز کردن یا نکردن بدهی معوقه به شرکت نفت در شرایطی است که به تازگی یکی از مقامات تاجیک نسبت به برخی اظهارات وی در دادگاه واکنش نشان داده است.

انور علی‌زاده که یکی از مقامات وزارت داخلی تاجیکستان است، در گفت‌وگو با بخش تاجیک پایگاه اطلاع‌رسانی آزادی، ادعای بابک زنجانی را مبنی بر اینکه در تاجیکستان کمپ‌های الکترونیک مخصوص ثبت صدا دارد که در خدمت پلیس این کشور است، رد کرده است.

در گزارش این رسانه آمده است که «بابک زنجانی» میلیاردر بازداشت‌شده ایرانی روز 31 اکتبر در دادگاهش در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران ادعا کرده بود که در تاجیکستان کمپ الکترونیکی دارد و پلیس این کشور از آن استفاده می‌کند اما نگفت که این دستگاه در کجا نصب شده ولی هشدار داد که امکان ثبت گفت‌وگوها را دارد و ا گر لازم شود، گفت‌وگوهایشان را فاش خواهد کرد.

واکنش این مقام تاجیک در حالی است که در دو روز دفاعیات بدهکار بزرگ نفتی، تنها واکنش نسبت به صحبت‌های وی از سوی وزیر نفت صورت گرفته بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، با این حال، به نظر می‌رسد که ایجاد اختلاف در زمان واریز بدهی زنجانی، کار را به واکنش شرکت نفت کشانده است تا بعد از وزیر نفت،‌ شرکت نفت نیز از صحبت‌های زنجانی دچار اضطراب شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا