پیشنهاد تاسیس شرکت مشترک صادرات محور ایمیدرو و نالکو هند

پیشنهاد تاسیس شرکت مشترک صادرات محور ایمیدرو و نالکو هند

نالکو هند به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان آلومینیوم آن کشور،‌ شرکت مشترک با ایمیدرو تاسیس می کند.

 

امیر خرمی شاد معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در دیدار با "تاپان کومار چاند" رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نالکو هند که در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صورت گرفت، ‌با اشاره به امضای تفاهمنامه ای که روز گذشته در حضور سران دو کشور به امضا رسید،‌ پیشنهاد تاسیس شرکت مشترک با محوریت صادرات را مطرح و تاکید کرد: این شرکت می تواند با تامین مواد اولیه (آلومینا) از هند و انرژی مصرفی گاز از ایران، محصولی با قیمت پایین و رقابتی، تولید و به بازارهای هدف عرضه کند.
وی با اشاره به عزم دهلی نو و تهران برای توسعه روابط ، اظهار امیدواری کرد نالکو و ایمیدرو نیز بتوانند بیش از پیش سطح روابط خود را ارتقاء دهند. خرمی شاد همچنین گفت: امیدوارم با امضای این یادداشت تفاهم (MOU) که در حضور مقام های دو کشور صورت گرفته، تیم مشترک نالکو و ایمیدرو به سرعت برنامه های خود را اجرایی کنند. وی ادامه داد: انتخاب مشاور برای تهیه گزارش امکان سنجی (FS) قدم بعدی دو طرف خواهد بود.
"تاپان کومار چاند" مدیرعامل نالکو نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه دو کشور گفت: در دیدار قبلی با دکتر کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو مذاکرات ثمربخشی انجام شد و در پی آن دیدار، این تفاهمنامه آماده شد که روز گذشته در حضور رییس جمهور ایران و نخست وزیر هند به امضا رسید.
وی با استقبال از پیشنهاد ایجاد شرکت مشترک،‌ خواهان بررسی این پیشنهاد در کارگروه دو طرف شد.
نالکو در مذاکراتی که از چندی پیش با ایمیدرو آغاز کرده درصدد احداث یک واحد ذوب آلومینیوم 2 میلیارد دلاری در ایران است. نالکو،‌ در سال 1981 به عنوان یک شرکت دولتی تحت پوشش وزارت صنایع معادن هند تاسیس شد که از مرحله معدن تا تولید انواع شمش آلومینیوم و آلیاژ های این فلز فعالیت می کند. این شرکت در سال 2014 در رتبه 109 از 500 هند قرار گرفت. همچنین میزان درآمد آن در سال 2014 به حدود یک میلیارد و 170 میلیون دلار رسید. ارزش نالکو در بازار سهام هند 2.08 میلیارد دلار اعلام شد. این شرکت در سال گذشته میلادی 316هزار تن اما در سال 2011 برابر با 444هزار تن شمش آلومینیوم تولید کرد.
وی گفت: نالکو به عنوان تولیدکننده آلومینیوم با پایین ترین قیمت در هند شناخته می شود و تلاش می کنیم همکاری های مشترک خود را نیز بر این اساس انجام دهیم. چاند افزود: در دهم ژوئن جاری کنفرانسی درباره آلومینیوم در هند داریم که فرصت خوبی برای دیدار با مدیران ایمیدرو و پیگیری تفاهمنامه دو طرف خواهد بود.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا