گزارش روز؛

اثر مثبت فصل مجامع

اثر مثبت فصل مجامع

اظهارات وزیر اقتصاد در رابطه با رشد اقتصادی 5 درصدی با نفت 40 دلاری و نیز رکود حاکم بر بازارهای موازی همچون بازار ارز، سکه و مسکن، چشم انداز بازار بورس تهران را در ادامه سال جاری مثبت نشان می‌دهد. از سوی دیگر انتظار می‌رود فصل مجامع، برای بسیاری از سهامداران انگیزه حضور در بازار و خرید سهام را ایجاد کند و این موضوع به روند معاملات اندکی رونق بخشد.

 

 

بازار امروز مطابق انتظار، به صورت متعادل و رو به مثبت کار خود را آغاز کرد . سرمایه گذاران مدتی است که با خوشبینی رشد بازار سهام در خرداد ماه مواجه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از مهرآفرین، ظاهر شدن اثرات برجام، کاهش نرخ بهره، آغاز به کار مجلس جدید، بهبود قیمت نفت و انتظارات رشد اقتصادی سبب نوعی خوش بینی برای صعود بورس تهران شده است. اظهارات وزیر اقتصاد در رابطه با رشد اقتصادی 5 درصدی با نفت 40 دلاری و نیز رکود حاکم بر بازارهای موازی همچون بازار ارز، سکه و مسکن، چشم انداز بازار بورس تهران را در ادامه سال جاری مثبت نشان می‌دهد. از سوی دیگر انتظار می‌رود فصل مجامع، برای بسیاری از سهامداران انگیزه حضور در بازار و خرید سهام را ایجاد کند و این موضوع به روند معاملات اندکی رونق بخشد.

گروه سیمانی که با حجم بسیار کمی مورد معامله قرار گرفت و اکثر نماد ها در این گروه با کاهش قیمت روبرو شدند. تمامی نمادها بجز نماد ساروم،سصوفی و سهرمز که با افزایش قیمت متوقف شدند بقیه نمادها با کاهش قیمت جزئی بکار خود پایان دادند. در این گروه سیمان هگمتان در قیمت 190 تومان با افت 5 درصدی و صف فروش به تابلوی معاملاتی بازگشت.

نمادهای گروه رایانه که امروز بدون استقبال خریدران خود تماماً با کاهش قیمت روبرو شدند و بطور کلی باعث نزول شاخص این صنعت هم شدند این در حالی بود که نماد مرقام در این گروه با صف فروش بکار خود پایان داد.

درگروه ساختمانی همچنان نماد وآذر یکه تازی می کند بطوریکه در این گروه تنها نمادی که با صف خرید بکار خود پایان داد وآذر بود و البته نماد های ثامان، کرمان، ثاژن، ثتران، وساخت، ثشرق، ثرود، آ س پ و ثمسکن نیز تغییر مثبت قمیتی داشتند و نماد های ثعمراح، ثابادح، ثباغ، وتوس، ثاباد و ثعمرا با کاهش قیمت مواجه شدند. در این گروه سرمایه گذاری شاهد با 5 درصد افت در قیمت 148 تومان بازگشایی شد و ثباغ در قیمت 274 تومان در حاشیه 1 درصد منفی بازگشایی شد و در نهایت در نزدیکی صف فروش بکار خود پایان داد.

گروه خودرویی و ساخت قطعات که بی شک تاثیر گذارترین گروه بازار بود و حتی رشد حدود 300 واحدی شاخص بورس در ابتدای ساعات معاملات امروز را می توان مدیون این گروه دانست در حالی که همین رشد شاخص با افت قیمتی در این گروه کاهش پیدا کرد و در نهایت شاخص بورس با حدود 165 واحد افزایش متوقف شد. در این گروه بیشترین حجم معاملات در نماد خاذین شکل گرفت. در پایان در این گروه نماد های خبهمن، خکاوه، خرینگ، خپارس، خزر، خکار، خاور و خوساز با صف خرید متوقف شدند و نماد های ختور، خنصیر، خفنر، خعتبار، خشرق و ختوقا با کاهش قیمت در این گروه بکار خود پایان دادند. همچنین در جریان تعدیل مثبتی که خساپا به سازمان بورس ارسال کرده است، ابهاماتی وجود دارد که طی نامه ای به این شرکت اطلاع رسانی شده و بازگشایی نماد، منوط به پاسخ این نامه شده است.

در گروه خدمات فنی مهندسی که همانند روز های گذشته با حجم بسیار کمی مورد داد و ستد قرار گرفته بود نماد رمپنا با معامله حدود 800 هزار سهمی و نماد رتکو با معامله حدود 300 هزار سهمی یکی از کم حجم ترین گروه های این روز معاملاتی بشمار می آیند.

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری بانک پارسیان، با تشکیل صف خرید حدود یک و نیم میلیون سهمی بکار خود پایان داد. بانک سرمایه هم با افزایش قیمت در حاشیه ۴ درصد مثبت مواجه شد. دیگر نمادهای این گروه نیز اکثراً مثبت دادوستد شدند به جز نمادهای وپست، وکار، وانصار و ونوین بقیه نماد ها متعادل و مثبت متوقف شدند.

در گروه محصولات شیمیایی که معاملات متعادلی را پشت سر گذاشتند شپاکسا، شفارا، شسینا و شپترو با افزایش قیمتی روبه رو شدند. بطوریکه در این گروه نمادهای شتوکا، شپارس، شلعاب، کرماشا، فارس و جم با کاهش قیمت همراه شدند.

در گروه دارویی که امروز با حجم بسیار کمی مورد معامله قرار گرفت نمادهای دعبید، دتولید ، دروز و دجابر با افزایش حداکثری قیمت و نمادهای دارو، دلر، تیپیکو، دزهراوی، دسبحان و کی بی سی با کاهش قیمت باعث نزول شاخص این صنعت شدند. همچنین داروسازی تولید دارو پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 1060 ریالی به ازای هر سهم ، قیمت 737 تومان با رشد 3 درصدی بازگشایی شد.

در گروه سرمایه گذاری ها که اکثر نمادها به صورت متعادل و مثبت پشت سر گذاشت نمادهای سدبیر، وملت، ونیرو، وساپا، پردیس، ونیکی، وسبحان، اعتلا و وصنعت با افزایش قیمت روبرو شدند در حالی که بقیه نماد ها با کاهش جزیی قیمت متوقف شدند. سرمایه گذاری سبحان پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 300 ریالی، با رشد 2 درصدی در قیمت 142 تومان به گردونه معاملات بازگشت.

در گروه های فلزات اساسی که معاملات متعادل و منفی را پشت سر گذاشته بود نمادهای ارفع، فنورد، فپنتا، فخوزح، فسرب و کیمیا با افزایش قیمت و بقیه نمادهای این گروه با کاهش قیمت بکار خود پایان دادند. در این گروه ارفع پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، در قیمت 342 تومان با رشد 8 درصدی بازگشایی شد.

گروه فرآورده های نفتی که امروز را متعادل و مثبت پشت سر گذاشت و نماد های شتران،شبهرن، شاوان،شرانل و شراز با افزایش قیمت و نماد های شپنا، شسپا، شبریز و ونفت با کاهش قیمت بکار خود پایان دادند.

پالایش نفت تهران پس از برگزاری مجامع عمومی عادی بطور فوق العاده فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته، در قیمت 304 تومان با رشد 3 درصدی بازگشایی شد.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز، با 165 واحد صعود در رقم ۷6,613 واحدی متوقف شد. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به 1033 میلیون سهم، ارزش معاملات به216.3 میلیارد تومان و ارزش بازار به 330 هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز، با 1.6 واحد صعود در رقم 814 واحدی متوقف شد. حجم معاملات فرابورس به استثنای معاملات بلوکی به 152 میلیون سهم، ارزش معاملات به 41.3 میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین اثر مثبت بر صعود شاخص نیز توسط نمادهای خودرو ، وپاسار و وبملت رقم خورد .

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا