در معاملات سوم خرداد ثبت شد؛

رشد شاخص به مدد بانک‌ها

رشد شاخص به مدد بانک‌ها

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس توانست رشدی 165 واحدی را به ثبت برساند.


در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس توانست رشدی 165 واحدی را به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه معاملات روز جاری شاخص کل بورس 165 واحد بالا رفت و به عدد 76هزار و 613 واحد رسید.

در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 189 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 478 میلیارد ریال در 83 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در جریان معاملات سوم خرداد ماه همه شاخص های بورسی رشدی دسته جمعی را ثبت کردند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 173 و 23 واحد بالا رفتند و به ارقام 53 هزار و 692 واحد و 167 هزار و 49 واحد رسیدند.

ایران خودرو، بانک پاسارگاد، بانک ملت، بانک پارسیان و بانک تجارت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که مپنا و گل گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز گروه‌های خودرو، سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند.

در جریان معاملات روز دوشنبه سایپا شیشه، لامپ پارس شهاب، کنتورسازی ایران، جام دارو، سازه پویش، صنایع شیمیایی سینا و سایپا دیزل با بیشترین افزایش قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

این در حالی بود که تامین ماسه ریخته گری، سیمان هگمتان، داروسازی زهراوی، سرمایه گذاری شاهد، پمپ ایران، فولاد صبانور و گروه بهمن با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

همچنین سرمایه گذاران برای خرید اوراق مشارکت ملی نفت ایران اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام شرکت کنتورسازی ایران و گروه بهمن بیشترین تقاضاها را ثبت کردند.

در مقابل حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، اوراق مشارکت سایپا، اوراق استصناع توسعه ملی، سهام داروسازی فارابی، ایران ارقام و خوراک دام پارس با سنگین‌ترین صف‌های فروش رو به رو شدند.

همچنین در پایان معاملات امروز سایپا آذین با معامله 215 میلیون سهم به ارزش 243 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا