۴عامل موثر بر روند قیمت طلا طی هفته جاری

۴عامل موثر بر روند قیمت طلا طی هفته جاری

تحلیلگران اقتصادی کیتکو بر این باورند که ۴ عامل مهم و تعیین کننده طی روزهای آینده بر قیمت جهانی طلا موثر خواهد بود.

 

به نقل از کیتکونیوز، برگزاری نشست ۱۴ و ۱۵ ژوئن فدرال رزرو آمریکا شاید مهمترین رویدادی خواهد بود که طی هفته های آینده بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا موثر است.
بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش ۱.۶ درصدی روبرو شده که علت اصلی آن افزایش ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بوده است.
رایان سوئیت مدیر عامل موسسه سرمایه گذاری مودیز تاکید کرد: انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نرخ بهره فدرال رزرو خواهد داشت. انتشار متن مذاکرات نشست آوریل نیز نشان می دهد که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره مصمم تر از قبل شده است.
به نظر می رسد سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در ۲۷ می تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص ارزش دلار و شاخص سهام و قیمت طلا خواهد داشت.
عامل دوم مهم و تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا برگزاری نشست رهبران گروه ۷ کشور صنعتی جهان خواهد بود. بیانیه نشست رهبران گروه ۷ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و در نتیجه قیمت طلا داشته باشد.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، روند نوسانات قیمت جهانی نفت خام نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت طلا در روزهای آینده باشد. قیمت جهانی نفت بار دیگر به سطح ۵۰ دلاری بازگشته است. افزایش قیمت جهانی نفت می تواند موجب رشد نرخ تورم و در نتیجه افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نوسانات تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و همین طور تقاضای سرمایه گذاری در بازارهای توسعه یافته نیز می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت طلا در روزهای آینده باشد.
تحلیل تکنیکال نیز نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۲۸ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۲۵ و سپس ۱۲۱۰ دلار کاهش خواهد یافت.
به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده بیشترین تاثیر را بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا