معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت عنوان کرد؛

حضور دربازارهای جهانی مهمترین استراتژی ایران خودرو/برجام فرصت طلایی است

حضور دربازارهای جهانی مهمترین استراتژی ایران خودرو/برجام فرصت طلایی است

تهران- معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت حضور در بازارهای جهانی را استراتژی مهم ایران خودرو عنوان کرد و گفت: برجام یک فرصت طلایی برای گشایش اقتصادی و قرارداد ایران خودرو با پژو نیز فرصتی مناسب برای حضور صنعت خودروی ایران در بازارهای جهانی است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو، «منصور معظمی» با بیان اینکه سودآوری ماموریت اصلی هر بنگاه است، اظهار کرد: ایران خودرو به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور باید براساس اصول فقط اقتصادی حرکت کند.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایطی که در گذشته بر اقتصاد کشور حاکم بوده، توان رقابتی ما در بازارهای جهانی کاهش یافته است، اما می‌شود با همکاری با شریکان قدرتمند خارجی به این هم دست پیدا کرد.
وی ادامه داد: ایران خودرو شرکت بسیار بزرگی است اما نسبت 60 هزار نفر برای تولید 500 هزار خودرو،‌ عدد مطلوبی نیست که ساده‌ترین اقدام برای بهبود این عدد، کنار گذاشتن نیروهای کار است ،‌اما به این رویکرد فکر نمی کنیم‌ بلکه برنامه توانمندسازی نیروها و توسعه تولید را در دستور کار داریم.
معظمی با بیان این که مجموعه 60 هزار نفری ایران خودرو، سازمان تاثیرگذار اقتصادی است، افزود: جمع آوری و تکمیل حدود 80 هزار خودروی تولید شده با قطعات ناقص و دو سال تولید خودرو بدون کسری که در ایران خودرو رخ داده، یک کار جهادی و مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایران خودرو را نماد اقتصادی و حتی اجتماعی دانست و افزود: در سال 1393 که خودروسازی کشور رونق داشت و یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو تولید شد، رشد اقتصادی کشور بهبود قابل توجهی داشت اما عکس این اتفاق را در سال 1394 شاهد بودیم.
معظمی افزود: متاسفانه به دلیل کامل نبودن ناوگان عمومی حمل و نقل شهری، زندگی بدون داشتن خودروی شخصی بسیار دشوار است و حدود 60 تا 70 درصد خودروها به صورت تک سرنشین در خیابان‌ها تردد می کنند.
این مقام مسئول افزود: این موضوع، خودرو را از یک کالای لوکس به وسیله‌ای استراتژیک در کشور تبدیل کرده،‌ در حالیکه در کشورهای توسعه یافته اینگونه نیست و به دلیل استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی، خودرو یک کالای لوکس به شمار می‌آید.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه تعدادی از مدیران و معاونان این سازمان از بخش های مختلف مرکز تحقیقات ایران خودرو بازدید کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا