کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد؛

حرکت رو به بالای بازار با شیب ملایم و آرام

حرکت رو به بالای بازار با شیب ملایم و آرام

با توجه به چشم انداز اقتصاد جهانی، توقف رشد اقتصادی در بازارهای نوظهور و همچنین امضای توافق نامه برجام و مطرح شدن ایران در محافل بین المللی به نظر می رسد سرمایه گذاران خارجی انگیزه بالایی برای ورود به بازار سرمایه ایران داشته باشند.

 

یک کارشناس بازار سرمایه، حرکت پیش روی بازار سرمایه را رو به بالا با شیب ملایم و آرام توصیف کرد.

علیرضا مستقل، مدیر سرمایه گذاری کارگزاری تدبیرگران فردا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به اینکه بازار سرمایه در بازه کوتاه مدت تغییر مسیر قابل توجهی نخواهد داشت، گفت: در نگاه بلند مدت وضعیت بازار صعودی آرام و ادامه دار خواهد بود.

وی همچنین روند فعلی بازار را در کوتاه مدت ادامه دار پیش بینی کرد و افزود: با توجه به رشد پرسرعت بازار در ماه های پایانی سال گذشته و روزهای ابتدایی امسال به نظر می رسد رشد مجدد بازار سهام، نیازمند سرمایه های جدید است .

مستقل با اشاره به اینکه بازار منتظر نقدینگی های جدید برای شروع دوره ای تازه است، گفت: در این میان علاقه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه کشور اتفاق مثبتی است.

وی با اشاره به بازدیدهای مداوم سرمایه گذاران خارجی از بازار سهام ایران اشاره کرد و گفت: به طور قطع این بازدیدهای مداوم در نهایت برای بخشی از این سرمایه گذاران منجر به تزریق نقدینگی شان به بورس خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری تدبیرگران فردا درباره زمان ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سهام اظهار داشت: با وجود علاقه مندی گروه های سرمایه گذار کشورهای مختلف از بازار سرمایه نمی توان زمان دقیق و مشخصی برای ورود این گروه ها به بازار سرمایه پیش بینی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در حال حاضر این گروه از سرمایه گذاران در حال مطالعه و بررسی بازار سرمایه ایران هستند، تصریح کرد: با توجه به چشم انداز اقتصاد جهانی، توقف رشد اقتصادی در بازارهای نوظهور و همچنین امضای توافق نامه برجام و مطرح شدن ایران در محافل بین المللی به نظر می رسد سرمایه گذاران خارجی انگیزه بالایی برای ورود به بازار سرمایه ایران داشته باشند.

مستقل در ادامه با اشاره به جذابیت های بازار سرمایه ایران برای سرمایه گذاران خارجی ، پیش بینی کرد : با توجه به اینکه سرمایه گذاران خارجی بازار سهام ایران را به طور جدید زیر نظر دارند بعید نیست در سال جاری شاهد ورود قابل توجه و پررنگ این گروه به بازار سهام باشیم.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا