مدیر عامل بورس تهران درهمایش یورومانی:

بازار سرمایه ایران، بازاری با فرصت های سرمایه گذاری بین المللی

بازار سرمایه ایران، بازاری با فرصت های سرمایه گذاری بین المللی

"بازار سرمایه ایران، بازاری واقعا بکر و خوش ساختار و دارای فرصت های سرمایه گذاری بسیار زیاد است و شفافیت اهمیت زیادی در این بازار دارد."


دکتر قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران با حضور در پانل تخصصی بازار سرمایه ایران در نشست یورومانی 2016 به سوالات سرمایه گذاران بین المللی پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه 1395  مدیر عامل بورس تهران در همایش یورومانی 2016 حضور پیدا کرد و در پانل تخصصی بازار سرمایه ایران به سوالات مختلفی در مورد ویژگی های این بازار پاسخ داد.

مدیر عامل بورس تهران در پاسخ به سوالی در خصوص ساختار بازار سرمایه ایران گفت بورس تهران با همراهی سایر ارکان بازار سرمایه بدنه اجرایی را تشکیل داده اند و سازمان بورس، بدنه نظارتی و قانون گذاری را بر عهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به خصوصی سازی افزود: خصوصی سازی یک برنامه مهم بود که باعث شد شرکت های بزرگ به بازار سرمایه بپیوندند.

دکتر قالیباف اصل در مورد تامین مالی از طریق بورس تهران گفت: امروزه، دیگر تامین سرمایه فقط از طریق بانک ها انجام نمی پذیرد. سال گذشته، دولت برای اولین بار اوراق بدهی منتشر کرد. بخش اوراق بدهی جدید بوده و از امکان رشد بسیار بالایی برخوردار است.

وی در رابطه با قابلیت نقد شوندگی و حجم گردش معاملات در بورس تهران خاطر نشان کرد بازار سرمایه ایران، بازاری واقعا بکر و خوش ساختار و دارای فرصت های سرمایه گذاری بسیار زیادی است . نسبت گردش معاملات، 25 درصد بوده و عموما مربوط به سهامداران داخلی می باشد. شفافیت اهمیت زیادی در این بازار دارد. 22 درصد مالکان بازار ما سهامداران خرد هستند. اما با توجه به گردش معاملات، بیشتر سهام مربوط به این سهامداران است. دولت فقط 8 درصد مالکیت مستقیم دارد.

در ادامه سوالی در خصوص افشای اطلاعات مطرح شد که وی افزود: استانداردهای مالی15 سال پیش، از IFRS گرفته شد. هرچند که تفاوت هایی در زمینه ارزش گذاری شرکت ها وجود دارد. سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت ها درخواست کرده که تا سال آینده تمامی گزارش های خود را بر اساس استاندارهای IFRS ارایه دهند. هم اکنون، codal.ir، سامانه افشای اطلاعات شرکت هاست.

در پایان آقای دکتر قالیباف اصل در خصوص تسویه وجوه و پایاپای گفت: متولی تسویه وجوه در ایران اکنون بومی است و برای سرمایه گذاران بین المللی کافی نیست. شرکت سپرده گذاری و تسویه وجوه ایران درصدد عقد قرار داد با طرف های بین المللی است.

شایان ذکراست آقای دکتر سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز در این همایش سخنرانی نمود و به سوالاتی در خصوص اقتصاد ایران و وضعیت بازارهای مالی در پسابرجام، توسعه و اصلاحات ایجاد شده در بانک ها و موسسات مالی برای رسیدن به  استانداردهای بین المللی و استقرار مجدد نهاهای بین المللی پاسخ داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا