شناسايي 75 منطقه اميدبخش معدني در سنگان

شناسايي 75 منطقه اميدبخش معدني در سنگان پايگاه خبري معدن نيوز- مديرکل اکتشاف و سرمايه‌گذاري سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران اعلام کرد: با انجام فعاليت‌هاي اکتشافي ايميدرو در سنگان به مساحت بيش از 12 هزار کيلومتر مربع، حدود 75 منطقه اميدبخش معدني شناسايي شده است.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، علي اصغرزاده گفت: با شناسايي و پي جويي‌هاي انجام شده در استان سيستان و بلوچستان( سراوان، نوار مرزي استان و همچنين نهبندان) با در اختيار داشتن حدود 50 هزار کيلومتر مربع پهنه معدني، بالغ بر 140 انديس معدني شناسايي شده است.
وي افزود: درحال‌حاضر در مجموع 240 هزار کيلومتر مربع کار اکتشافي با اولويت مناطق محروم به ويژه شرق کشور توسط ايميدرو در حال انجام است.
اصغرزاده تصريح کرد: بعد از احراز ظرفيت‌هاي اميدبخش معدني و موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت، مناطق اميدبخش معدني براي ادامه کار با اعلام فراخوان از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي دعوت خواهد شد.
وي با بيان اينکه بيشترين تمرکز ايميدرو بر روي مواد معدني فلزي است، گفت: در محدوده‌هاي معدني ياد شده در مجموع 1250 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري مي‌شود که 550 ميليارد تومان آن توسط ايميدرو و بقيه پس از کاهش ريسک و افزايش اطلاعات پايه، بخش خصوصي کشور به عنوان مشارکت سرمايه‌گذاري خواهد کرد.
اصغرزاده با بيان اينکه با جذب مشارک بخش خصوصي، سرعت اکتشافات معدني افزايش مي‌يابد، افزود: واگذاري پهنه‌هاي معدني به بخش خصوصي بايد جذابيت داشته باشد ضمن اينکه اطلاعات با اعتبار و مطابق استانداردهاي جهاني در اختيار سرمايه‌گذاران قرار گيرد تا سبب جلب اعتماد آنان شود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا