انتقاد کرباسیان از معطل ماندن تعهد مالی آلومینیوم المهدی هرمزال

انتقاد کرباسیان از معطل ماندن تعهد مالی آلومینیوم المهدی هرمزال

گروه صنایع معدنی - مدیرعامل شرکت بیمه دولتی ایتالیا (ساچه) بر حمایت این نهاد مالی بین المللی از طرح های معدن و صنایع معدنی ایران تاکید کرد.

به گزارش ماین نیوز،‌ الساندرو کاستِلانو (Alessandro Castellano) در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: ایجاد شرکت مشترک بین دانیلی و ایمیدرو خبر خوبی برای بسط همکاری های دو طرف در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

وی در عین حال به دیدار خود با رییس کل بانک مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: در این دیدار راه های تسهیل افزایش روابط و برطرف شدن موانع همکاری بیمه ای و بانکی دو طرف بررسی شد.

کاستلانو همچنین از برنامه ریزی وزیر اقتصاد ایتالیا برای سفر به ایران خبر داد که هدف آن تقویت همکاری های مالی و بانکی دو کشور است.

رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با ارایه گزارشی از همکاری های شرکت های ایتالیایی با طرف های ایرانی گفت: تشکیل شرکت مشترک با نام "پرشین متالیکز" گام نخست افزایش همکاری های دو طرف محسوب می شود.

مهدی کرباسیان ادامه داد: براساس تفاهمنامه ای که ایمیدرو و دانیلی امضا کرده اند،‌ قرار است کارخانه هایی در زنجیره فولاد از کنسانتره سنگ آهن تا تولید شمش و محصول نهایی در چابهار احداث شود که این امر از نتایج سفر رییس جمهوری ایران به ایتالیا و سفر متقابل نخست وزیر ایتالیا به ایران است.

وی با بیان اینکه بخشی از تولیدات این شرکت مشترک به اروپا صادر خواهد شد ادامه داد: طبق نقشه راه ترسیم شده،‌ دو طرف برنامه هایی نیز برای احداث کارخانه 400 هزار تنی تولید آلومینیوم پیش رو دارند.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: شرکت های "اس ام اس دِماگ" با فولاد مبارکه نیز طرحی برای افزایش 1.6 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد هرمزگان پیش رو دارند که این طرح نیز در حال نهایی شدن برای اجرا است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پاسخ به درخواست مدیرعامل ساچه مبنی بر تسویه حساب اقساط معوقه شرکت آلومینیوم المهدی هرمزال با بیمه ساچه گفت: به سبب اینکه ایمیدرو ضمانت نامه شرکت فوق را برای بیمه ساچه صادر کرده است، تلاش خود را برای پرداخت بدهی آن شرکت به ساچه انجام خواهد داد. این در حالی است که شرکت فوق براساس سیاست های خصوصی سازی کشور، پیشتر از حاکمیت دولت و ایمیدرو خارج شده و خصوصی شده است.

کرباسیان با ابراز ناخرسندی از معطل ماندن تعهد مالی المهدی هرمزال تاکید کرد: بیمه ساچه پشتیبان بسیاری از طرح ها در ایران بوده است، از همین رو به زودی نتایج پیگیری های صورت گرفته، برای انجام تعهد مالک جدید خصوصی، را به اطلاع خواهیم رساند.

مدیرعامل بیمه ساچه نیز حمایت ایمیدرو برای وصول طلب شرکت متبوع خود را خبری مثبت و خوشایند ذکر کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا