احیای کارخانه مجتمع فولاد در عجب شیر

احیای کارخانه مجتمع فولاد در عجب شیر

مراغه - کارخانه مجتمع فولاد عجب شیر احیا و به چرخه تولید بازگشت.

کارخانه مجتمع فولاد عجب شیر از کارخانه‌های تولید شمش فولادی آذربایجان شرقی بوده که به علت رکود این صنعت تعطیل شده بود که با فعالیت مجدد آن، حدود 350 کارگر آن به چرخه تولید بازگشتند.
مدیر عامل شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق در حاشیه مراسم احیای مجدد این کارخانه گفت: این کارخانه با تحویل آن به این شرکت از اواخر سال گذشته، به همت مدیران بانک سامان احیا شد.
داریوش بزرگی، افزود: هیات مدیره به دنبال آن است تا این کارخانه با ظرفیت اسمی تولید یک هزار تن شمش فولادی فعالیت کند و مواد اولیه بسیاری از کارخانجات منطقه را فراهم کند.
وی یادآور شد: این کارخانه در مالکیت بانک سامان بوده و این بانک به منظور رفع مشکلات آن وارد عمل شده تا نقدینگی موردنیاز این کارخانه را تامین کند و فعالیت آن ادامه یابد.
وی گفت: سال گذشته این کارخانه فقط سه ماه فعالیت کرده بود و مشکل نبود نقدینگی به دلیل تامین نشدن سرمایه در گردش موجب تعطیلی آن شده بود.
بزرگی، ادامه داد: هم اکنون به علت کمبود محصول تولیدی این کارخانه، کارخانجات موجود در منطقه مجبورند محصول مورد نیاز را از کارخانجات استان های همجوار وارد کنند که با احیای این کارخانه نیاز منطقه و کارخانجات تامین خواهد شد.
امام جمعه عجب شیر نیز در این مراسم گفت: همه مردم و مسئولان باید با همکاری هم اقتصاد مقاومتی را از مرحله بحث و گفت و گو به مرحله عمل برسانند.
حجت الاسلام محمود شربیانی، افزود: در سایه عمل به اقتصاد مقاومتی می توان شاهد شکوفایی و رونق هر چه بیشتر اقتصاد، کاهش وابستگی به خارج، ایجاد اشتغال و کاستن از تهدیدها و فشارهای خارجی شد.
وی، احیای تولیدات داخلی در کشور را راهکار رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد و اظهار کرد: توجه به تولیدات داخلی و ایجاد اشتغالزایی کشور را از وابستگی خارج می کند.
کارخانه مجتمع فولاد عجب شیر در سال 1387 تاسیس شده و در تیر سال 1390 به بهره برداری رسید و با تغییرات پی درپی مدیریتی، به ذوب آهن سهند غرب و در اسفند سال 94 به شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق با همکاری بانک سامان واگذار شده است.
این کارخانه از کارخانه‌های تولید شمش فولادی با ظرفیت اسمی یک هزار تن در روز در آذربایجان شرقی است که در منطقه خضرلو در فاصله هفت کیلومتری عجب شیر واقع شده است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت درفاصله 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا