کاهش تولید فولاد یک وظیفه جهانی

کاهش تولید فولاد یک وظیفه جهانی

اخیراً در تاریخ 17 می و در جدیدترین چالش بازار فولاد چین، آمریکا برای واردات ورق سرد چینی عوارض ضد دامپینگ 500 درصدی وضع کرد.

 

بر اساس گزارش Platts SBB، لیو ژنجیانگ دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین در روز پنجشنبه در سنگاپور گفت: به غیر از چین نیاز است که بقیه کشورهای جهان هم برای کمک به مشکل مازاد عرضه تولید فولاد خود را کاهش دهند.   
لیو خطاب به نمایندگان انجمن سنگ آهن در بورس سنگاپور تصریح کرد: مازاد عرضه فولاد موضوعی نیست که فقط چین با آن روبه رو باشد و دیگر کشورها هم با کاهش ظرفیت تولید خود باید در آن مشارکت داشته باشند.
ژنجیانگ گفت: مشکل مازاد عرضه ابتدا در کشورهای توسعه یافته آغاز شد نه در چین. این کشورها 20 تا 30 سال دستاوردهائی داشته اند و تجاربی بدست آورده اند اما تا تکمیل کار خود راه زیادی در پیش دارند. آنها نمی توانند کنار بمانند و منتظر فعالیت چین به تنهائی باشند.  
او مخالفت خود را با تولیدکنندگانی که از سیستم تجارت تولید داخلی حمایت می کنند ابراز داشت . او گفت : در طول چند سال گذشته تعداد تجارت فولاد افزایش داشته و سیستم تجارت تولید داخلی هم اوضاع را وخیم تر کرده است. این موضوع بشدت مانع رقابت سازنده در بازار جهانی فولاد است و اقتصاد جهانی را به خطر می اندازد.
اخیراً در تاریخ 17 می و در جدیدترین چالش بازار فولاد چین، آمریکا برای واردات ورق سرد چینی عوارض ضد دامپینگ 500 درصدی وضع کرد.  
براساس یافته های Platts قبلاً هم تعدادی از محصولات فولادی تخت و طویل ساخت چین توسط کشورهای اروپائی، آمریکا، برزیل، استرالیا و کشورهای دیگری در آسیا شامل عوارض ضد دامپینگ شده است.  
برخی از فعالان بازار فولاد چین هم از نظرات لیو حمایت کرده اند، به گفته آنها در حال حاضر حجم بالائی از صادرات فولاد چین با فولادسازان در کشورهای مقصد غیر رقابتی است و پائین تر از قیمت های آنها نیست.    
در طول ژانویه تا آوریل صادرات فولاد چین رشد کمتری در حدود 7 درصد داشته و به 36 میلیون تن رسیده است در حالیکه کل رشد سالانه در سال 2015 در حدود 19 درصد بوده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا