مشوق چین برای حذف ظرفیت‌های فولادی

مشوق چین برای حذف ظرفیت‌های فولادی

گروه صنایع معدنی >فولاد - انجمن جهانی فولاد تازه‌ترین گزارش خود را منتشر کرد.

به گزارش ماین نیوز، خلاصه مهمترین بخش‌های این گزارش به شرح زیرند:

گزارش امروز انجمن جهانی فولاد عموما به برنامه‌های نحوه کاهش ظرفیت فولاد چین می‌پردازد. قرار است در 5 سال تا 150 میلیون تن ظرفیت فولاد و 500 میلیون تن ظرفیت زغال سنگ حذف شده تا بحران مازاد ظرفیت به گونه‌ای مدیریت شود.

استان شاندونگ با تولید 70 میلیون تن فولاد سومین تولیدکننده فولاد چین بعد از استان‌های هبی و جیانگسو است. به علاوه این استان سالانه 142 میلیون تن زغال سنگ تولید می‌کند (رتبه ششم در چین) و امروز اعلام کرد 10 میلیون تن فولاد و 45 میلیون تن زغال سنگ را در 3 سال آینده تعطیل می‌کند. در ازای این اقدام، وزارت اقتصاد چین گفته که به استان‌هایی که زمان‌بندی را سریعتر اجرا کنند یا ظرفیت بیشتری تعطیل کنند، پاداش می‌دهد.

این پاداش معادل 20 درصد کل بودجه 15.3 میلیارد دلاری است که چین برای مدیریت مازاد هزینه کنار گذاشته شده است. مابقی 80 درصد در جهت مشوق فولادسازان به ادغام یا تعطیلی آنها به نسبت ظرفیت تعطیل شده، توزیع می‌شود.

زیان 154 میلیون دلاری شرکت حدید عربستان در 3 ماهه اول 2016 به دلیل افت فروش 21 درصدی، عرضه 270 میلیون تن ظرفیت جدید سنگ آهن در 4 سال آینده به بازار جهانی توسط معادن جدید و شروع روند نزولی قیمت از نیمه دوم امسال از دیگر بخش‌های مهم گزارش تازه انجمن جهانی فولاد هستند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا