با تایید اصلاح ماده ۲۴۱ قانون تجارت مجلس و شورای نگهبان:

مصوبه مهم درباره پاداش هیات مدیره شرکت های سهامی عام+ متن مصوبه

مصوبه مهم درباره پاداش هیات مدیره شرکت های سهامی عام+ متن مصوبه

شورای نگهبان ماده ۲۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت را تایید کرد که مربوط به حداکثر پاداش هیات مدیره شرکت های سهامی و خاص است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی طی سال های اخیر پاداش هیات مدیره شرکت های بزرگ بورسی و گاه بورسی و بانک ها مورد انتقاد برخی رسانه ها و افکار عمومی و مسئولین و سهامداران قرار گرفته بود که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از خرداد 93 با ارایه طرحی ، این موضوع را پیگیری می کردند.

حال بعد از گذشت دو سال و در آستانه مجامع شرکت های بزرگ و بانک های بورسی، شورای نگهبان ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت را تایید کرد که مربوط به حداکثر پاداش هیات مدیره شرکت های سهامی و خاص است.

شورای نگهبان اعلام کرد طرح اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت که با اصلاحاتی در جلسه 20 اردیبهشت ماه 1395 به تصویب مجلس رسیده است در جلسه 29 اردیبهشت شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی نشد.

براساس این گزارش، طبق این ماده (241) با رعایت شرایط مقرر در ماده 134 نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیئت مدیره در نظر گرفته شود، به هیچ وجه نباید در شرکت‌های سهامی عام از 3 درصد و در شرکت‌های سهامی خاص از 6 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است تجاوز کند. در هر حال این پاداش نمی‌تواند برای هر عضو موظف از معادل یکسال حقوق پایه وی و برای هر عضو غیر موظف از حداقل پاداش اعضای موظف هیئت مدیره بیشتر باشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا