امروز رسما" در بروکسل صادر شد:

بیاینه آمریکا و اتحادیه اروپا برای معاملات شرکت ها و بانک ها با ایران+متن بیانیه

بیاینه آمریکا و اتحادیه اروپا برای معاملات شرکت ها و بانک ها با ایران+متن بیانیه

آمریکا و اتحادیه اروپا در نشست امروز بروکسل از شرکت ها و بانک های خارجی خواستند تا تعاملات تجاری خود با ایران را آغاز کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بیزینس استاندارد، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و چند کشور دیگر طی بیانیه ایی مشترک از شرکت و موسسات مالی خارجی خواستند تا تعاملات مالی و تجاری با ایران را آغاز کنند.

در این بیانیه تأکید شده پس از توافق هسته ای با ایران، این موسسات مجاز به انجام تجارت در چهار چوب مشخص هستند. این کشورها اعلام کردند در مقابل فعالیت های مجاز اقتصادی با ایران قرار نخواهند گرفت.

متن بیانیه:

- ما برای ایجاد فضای مساعد برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در ایران آماده‌ و متعهدیم .

- دولت های ما گام‌های فراوانی را در حوزه تحریم‌ها برداشته‌اند. ما درک می‌کنیم که شرکت‌ها همچنان نگرانی و مسائلی را برای کسب‌وکار با ایران دارند اما ما آماده ارائه توضیحات سریع برای بر طرف کردن مشکلات آن‌ها هستیم.

- ما شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم سؤالات خود را برای رسیدگی در خصوص همکاری با ایران طرح کنند تا از فرصت پیش آمده به دلیل برداشت‌های نادرست و یا فقدان اطلاعات چشم پوشی نکنند.

- ما آماده‌ایم تا یک محیط مساعد را برای سرمایه گذاری بین‌المللی در ایران فراهم کنیم و حمایت خود را برای تحقق بخشیدن به بهبود اقتصادی در ایران را اعلام می‌کنیم.

- ما متعهد هستیم تا با بخش‌های خصوصی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مذاکره کنیم و به آنها برای همکاری با ایران اطمینان دهیم؛ چرا که این اقدام هم به نفع ما خواهد بود و هم جامعه بین المللی

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا