مدیرعامل شرکت:

توربین‌های استراتژیک مپنا بزودی رونمایی می‌شود

توربین‌های استراتژیک مپنا بزودی رونمایی می‌شود

مدیرعامل مپنا گفت: بزودی توربین های ۵ تا ۱۵ مگاواتی که فوق العاده کاربردهای راهبردی در حوزه نفت و گاز و صنعت دارند به سبد محصولات شرکت اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی آبادی با اشاره به اینکه طراحی تحریم برای ورود تکنولوژی به کشور نبود بلکه ممانعت از حضور مپنا در بازار های جهانی محسوب می شد به فارس گفت: تحریم موجب رقابت ناسالم در بازار فروش است زیرا برای دریافت ضمانت نامه و شرکت در مناقصه مجبور به دستیابی به راههای غیر متعارف می شوید و این موجب افزایش هزینه های چند برابری می شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران تحریم قیمت تمام شده برای مپنا بسیار بالا بود ولی با تمام این موانع در 5 سال گذشته بیش از 5 هزار مگاوات برق به خارج از کشور صادر کردیم اضافه کرد: امروز ما از توربین های 25 مگاوات تا توربین های 325 مگاوات گازی و بخاری در فهرست محصولات داریم و بزودی از توربین های 5 مگاواتی تا 15 مگاواتی که فوق العاده کاربردهای راهبردی در حوزه نفت و گاز و صنعت دارند به سبد محصولات اضافه خواهیم کرد.

علی آبادی ادامه داد : کلاس توربین ها متمرکز بر سایز آنهاست و سایز توربین ها نقشی بر تکنولوژی و پیشرفت آنها ندارد و معمولا 17 تا 20 درصد از سهم توربین ها ی بزرگ و با کلاس (E) تولید می شوند.

وی ادامه داد : برای محلی که به 25 مگاوات برق نیاز است معمولا از توربین های کوچک استفاده می شود. در صورت استفاده از توربین های بزرگ و متمرکز برای انتقال برق نیاز به خطوط انتقال داریم که مقرون به صرفه نیست .

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا