کرواسی خواستار واردات نفت و گاز ایران شد

کرواسی خواستار واردات نفت و گاز ایران شد

وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کرواسی گفت: کشور کرواسی واردکننده نفت، گاز، پلی‌اتیلن و سایر محصولات پتروشیمی است که ایران می‌تواند یکی از مقاصد وارداتی ما باشد.

 

محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با وزرای اقتصاد، کارآفرینی و صنایع دستی  کشور کرواسی گفت: سیاست صنعتی ما بر این است که با کشور کرواسی سرمایه گذاری مشترک صنعتی داشته و به تولید مشترک چه در ایران و چه در کرواسی دست یابیم و مابقی محصولات خود را صادر نماییم که لازمه آن در ابتدا معرفی توانمندیهای صنعتی و همکاری و آشنایی شرکتهای همتای دو کشور با یکدیگر است.
وی در ادامه با بیان "در اکثر تولیدات صنعتی  دارای برند هستیم"، افزود: در رشته‌های صنعتی نظیر: خودروسازی، قطعه سازی، صنایع غذایی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، پلاستیکی، تجهیزات و لوازم خانگی، صنایع معدنی نظیر: کاشی، سرامیک و سیمان، مخابرات، صنایع پتروشیمی تجارب خوبی داریم.
نعمت‌زاده در ادامه یادآور شد: پیشنهاد من این است که قبل از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی، نماینده‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران به کرواسی معرفی شود، همچنین می‌بایست نقشه راه حداقل دوساله‌ای برای گسترش روابط صنعتی و تجاری بین ایران و کرواسی تدوین شود.
وی با ابراز تأسف از اینکه به‌دلیل تحریم‌های گذشته، سطح همکاری ایران و کرواسی بسیار پایین است، گفت: امید دارم با رفع موانع بانکی و پیوستن ایران به ‌W.T.O این سطح به ارتقای مطلوبی برسد.
برپایه این گزارش؛ «دار کوهرت» وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کشور کرواسی گفت: پیشنهاد دارم سالانه در دو نوبت کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و کرواسی برپا شود، همچنین همکاری بین شرکتهای بازرگانی و کارگاه‌های صنایع کوچک و متوسط دو کشور ایجاد و گسترش یابد.
وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کشور کرواسی یادآور شد: زمینه‌های همکاری صنعتی ما با ایران می‌تواند در رشته‌های صنعتی همانند: صنایع غذایی، کشاورزی، الکترونیک همچنین کشت محصولات کشاورزی و توریسم باشد.
«دار کوهرت» در ادامه گفت: کشور کرواسی وارد کننده نفت، گاز، پلی‌اتیلن و سایر محصولات پتروشیمی است که ایران می‌تواند یکی از مقاصد وارداتی ما باشد.
در ادامه این دیدار، «تومیسلاویچ» وزیر اقتصاد کرواسی نیز گفت: ما برای گسترش روابط تجاری و رفع موانع آن به ایران آمده‌ایم و باید سطح مبادلات تجاری خود را از وضعیت کنونی ارتقاء دهیم.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا