ورود ایران به گردش مالی ۵۰۰میلیارد دلاری جهانی پوشاک

ورود ایران به گردش مالی ۵۰۰میلیارد دلاری جهانی پوشاک

مدیرکل فدراسیون جهانی پوشاک با اشاره به امضای تفاهمنامه ایران با این فدراسیون گفت: گردش مالی کشورهای عضو فدراسیون جهانی پوشاک ۵۰۰ میلیارد دلار است و به ایران نیز کمک می‌شود که در بازار جهانی صادرات پوشاک حضور داشته باشد.

 

راهول مهتا مدیرکل فدراسیون جهانی پوشاک در نشست اتحادیه پوشاک تهران اظهار کرد: این فدراسیون بیش از 40 سال سابقه کار داشته و 60 کشور دنیا عضو این اتحادیه هستند که شامل اتحادیه‌های پوشاک کشورها و شرکتهای بزرگ پوشاک می‌شوند و مقر این فدراسیون در هلند است.
وی با بیان اینکه فدراسیون جهانی پوشاک غیردولتی است، گفت: ما به اعضای خود کمک می‌کنیم که بتوانند نیازهای خود را در ارتباط با یکدیگر برطرف کنند و هرساله اقدام به برگزاری نشستی مشترک در یکی از کشورها می‌کنیم.
مهتا درباره علت حضور خود در تهران گفت: به ما اعلام شد که با وجود اینکه کیفیت پوشاک ایرانی شرایط مناسبی دارد اما سهم مناسبی از بازارهای جهانی را ندارد و ما به‌دنبال آن هستیم که شرایط لازم برای جهانی شدن پوشاک ایران و حضور آن در بازار سایر کشورها را فراهم کنیم.
این مقام مسئول در بخش جهانی پوشاک درباره گردش مالی کشورهای عضو این فدراسیون افزود: عمده کشورهای بزرگ صادر کننده پوشاک در این تشکل عضو هستند و گردش مالی این کشورها 500 میلیارد دلار است.
وی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر "آیا با حضور در ایران شرایط تولید پوشاک براساس معیارهای ایرانی و اسلامی را رعایت می‌کنید یا خیر؟"، گفت: پوشاک اسلامی در کشورهای پاکستان و بنگلادش که عضو اتحادیه فدراسیون جهانی هستند براساس فرهنگ و جامعه مورد نظر تولید می‌شوند.
مدیرکل فدراسیون جهانی پوشاک افزود: هند با وجود تنوع فرهنگی و دینی زیاد عضو این فدراسیون است و پوشاک متنوعی برای فرهنگ و ادیان مختلف تولید می‌کند. همچنین این کشور صادرکننده محصولات خود به کشور عربستان است.
مهتا یادآور شد: برای بانوان مسلمان پوشاک مناسب آنها تولید می‌شود که در ایران نیز امکان فعالیت در این زمینه وجود دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا