گزارش روز؛

توجه بازار به سمت سهام کوچک تر

توجه بازار به سمت سهام کوچک تر

گروه بیمه ای به لیدری نماد ودی اکثرا مثبت و پرتقاضا بودند این در حالی بود که نمادهای ارزنده ما و وآفری متعادل و منفی دنبال شدند. با توجه به شناوری مناسب تر نسبت به گروه بانکی، ترکیب سهامداری بهتر و سهولت جذب سرمایه گذاری خارجی و در نهایت قرار داشتن در اوایل دوره چرخه عمر، این گروه از پتانسیل مناسبی برای رشد در سال جاری برخوردار هستند.

 

در شروع بازار، گروه خودرویی منفی و در نهایت متعادل و مثبت به کار خود پایان داد و نماد ورنا صف خرید شد که احتمالا از انتشار اخبار مثبت آن در روزهای آینده حکایت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در این میان عرضه های مکرر صف خرید نماد پلاسک، ادامه صف خرید پرحجم نماد حتاید علیرغم معاملات منفی هم گروهی ها و شفاف سازی مبنی بر عدم تغییر ترکیب سهامداران عمده، معاملات بسیار پرحجم نمادهای فاراک و ودی و صف خرید آنها و در آخر انجام معامله بلوک حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در نماد حفارس4 در بازار معاملات عمده به قیمت 3602 ریال و تشکیل صف فروش آن در بازار خرد در قیمت های 3127 ریال، چشم نواز بود.

مدیر اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس زمان احتمالی بازگشایی نماد سایپا بعد از اعلام تعدیل ۱۲۶ درصدی سود را اوایل هفته بعد اعلام کرد. سایپا سود جدید هر سهم سال جاری را با ۱۲۶ درصد افزایش، ۱۰۲ ریال اعلام کرد که ناشی از پیش بینی رشد فروش ۳۰ درصدی محصولات است.

نماد شرکت بهمن دیزل پس از ارائه اطلاعات واقعی متعادل و مثبت بازگشایی شد اما جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد. علیرضا بادکوبه عضو هیئت مدیره شرکت سایپا و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سایپا اعلام کرد: قرار است سرمایه گذاری کارکنان بدهی 500 میلیارد تومانی خود را به سایپا از طریق فروش سهام شرکت رنا پرداخت کند.

گروه بیمه ای به لیدری نماد ودی اکثرا مثبت و پرتقاضا بودند این در حالی بود که نمادهای ارزنده ما و وآفری متعادل و منفی دنبال شدند. با توجه به شناوری مناسب تر نسبت به گروه بانکی، ترکیب سهامداری بهتر و سهولت جذب سرمایه گذاری خارجی و در نهایت قرار داشتن در اوایل دوره چرخه عمر، این گروه از پتانسیل مناسبی برای رشد در سال جاری برخوردار هستند. در گروه سرمایه گذاری نیز نمادهای واتی و تجار همچنان از اقبال بالایی برخوردار بودند و با صف خرید پرحجمی دنبال شدند سایر هم گروهی ها اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا بعد از شروعی متعادل و مثبت، متعادل و منفی شدند در این میان نمادهای شراز، شپارس، شیران، شمواد و ساینا همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بودند. احتمال بهرهبرداری فاز یک پتروشیمی گچساران تا سال97 منابع خبری نزدیک به شرکت پالایش بیدبلند از پیشرفت ۲۵ درصدی در این پالایشگاه خبر می دهند. همچنین احتمال دارد فاز یک پتروشیمی گچساران تا سال ۹۷ به بهره برداری برسد. شرکت نفت بهران طی گزارش 12 ماه 94 با پوشش 95% بودجه فروش و پوشش 88 درصدی سود مواجه شد و مبلغ 1454 ریال سود محقق کرد.

در گروه های فلزی و معدنی، رنج های مثبت در نماد فولاد، صف خرید نمادهای کنور و کبافق،  انجام بلوک 50 میلیونی ومعادن در قیمت 1265 ریال، بازگاشش موفق نمادهای میکو و فسرب به ترتیب با رشد حدود 14 و 8 درصدی و در آخر دادوستدهای اکثرا منفی سایر هم گروهی ها مواجه گشتیم. قرار داشتن نماد فولاد در سطح حمایتی 125 تومان که کف کانال صعودی می باشد آنرا مستعد رشد کرده است در این میان احتمال انتشار اخبار مثبت شرکت های ذوب، کالسیمین، ارفع، هرمز و در نهایت ادامه رشد قیمت های جهانی بخصوص فلز روی، می تواند گروه فلزی و معدنی و حتی نمادهای کند این گروه همچون فولاد را با ادامه روند صعودی مواجه گرداند امری که بیشتر تحلیل گران بازار سرمایه آنرا پیش بینی کرده اند. شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران به علت پوشش 109 درصدی فروش در مقابل پوشش 111 درصدی بهای تمام شده با کاهش 1 درصدی سود و پوشش سود خالص 112درصدی بودجه طی گزارش منتهی به 29 اسفند 94 مواجه شد و مبلغ 647 ریال سود محقق کرد. نماد فجر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب به علت کاهش 45 درصدی درآمدهای عملیاتی، کاهش 28 درصدی بهای تمام شده، با پوشش 51 درصدی زیان ناخالص طی گزارش 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 94 مواجه شد و مبلغ (168) ریال زیان محقق کرد و متوقف گردید. نماد شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، امروز چهارشنبه مورخ 29 اردیبهشت 1395، آماده انجام معامله است. نماد صنایع مس شهید باهنرجهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

بجز نمادهای فجام، بترانس، تپمپی، لبوتان و بسویچ که منفی بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند همچنین جهش نماد فاراک و تشکیل صف خرید پرحجم آن سبب افزایش تقاضا در نماد فاذر شد اما در نهایت تشکیل صف خرید مجدد 10 میلیون سهمی نماد فاراک پس از دادوستدهای حدود 75 میلیون سهمی آن چشم نوازی کرد. نماد شرکت ماشین سازی نیرو محرکه با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد

نماد دزهراوی پس از مجمع عادی سالیانه و تقسین سود 210 تومانی، متعادل و منفی به گردونه معاملات بازگشت و در پایان معاملات نماد گروه دارویی سبحان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد. دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی از حذف ارز اختصاصی برای واردات کره خبر داد و گفت: از مبادله ای( دولتی) به ارز متقاضی( آزاد) تبدیل خواهد شد. شرکت کاشی الوند به علت کاهش 15 درصدی درآمد های عملیاتی، کاهش 12 درصدی بهای تمام شده، افزایش 28 درصدی هزینه های عمومی و اداری با کاهش 60 درصدی سود و پوشش 100 درصدی بودجه طی گزارش 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 94 مواجه شد و مبلغ 108 ریال سود محقق کرد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولا، شپنا و فملی با رشد 120.39 واحدی به ارتفاع 76,413 واحدی رسید که در این میان نمادهای تاپیکو و فارس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند. با توجه به نحوه دادستدها، وجود واگرایی مثبت در نمودارهای تکنیکی خاور و خپارس، افزایش تقاضا در گروه خودرویی بخصوص نماد خودرو و معاملات مثبت آنها و در نهایت ادامه مخابره اخبار مثبت گروه همچون عقد قراردادهای جدید و تعدیل مثبت سایپا، به نظر در روز کاری پیش رو(شنبه) با افزایش مجدد تقاضای گروه خودرویی و صف های خرید آنها مواجه خواهیم شد و احتمالا رشد کوتاه مدتی 10 تا 15 درصدی تا بازگشایی بازارهای جهانی(دوشنبه) را تجربه خواهند کرد در این بین بازگشایی نماد خساپا و معاملات حق تقدم ها آن در هفته پیش رو بسیار حایز اهمیت است.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا