رکوردار گرانترین سهم بازار سود 95 و 94 را اصلاح و تعدیل کرد

رکوردار گرانترین سهم بازار سود 95 و 94 را اصلاح و تعدیل کرد

رکوردار گرانترین سهم یعنی پالایشگاه تهران بعد از افزایش سرمایه ۵۰ درصدی و اصلاح سود ، اقدام به تعدیل مثبت سود سال گذشته کرد تا شاید آماده بازگشایی نماد شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پالایشگاه تهران با برگزاری مجمع فوق العاده چهارشنبه گذشته که با اعتراض برخی سهامداران به سیاست های هیات مدیره پالایشگاه ها و وزارت نفت و سکوت سازمان بورس همراه بود، اقدام به افزایش سرمایه 50 درصدی از از سود انباشته کرد تا سرمایه آن از 800 به 1200 میلیارد تومان برسد.

با این رویداد ، "شتران" که با سرمایه قبلی اولین سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 328 ریال پیش بینی کرده بود، این رقم را با سرمایه جدید به 219 ریال اصلاح کرد.

علاوه براین با انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی اسفند 94 ، مشخص شد سود هر سهم با 12 درصد افزایش نسبت به پیش بینی قبلی ، از 188 به 211 ریال بالغ شده است.

این تعدیل مثبت ناشی از دو عامل افزایش مبلغ فروش و افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری ها (احتمالا از محل افزایش سود سپرده های بانکی) است.

براساس این گزارش، پالایشگاه مشمول اصل 44 تهران 19 مهر 91 با سرمایه اندک 6.1 میلیارد تومانی وارد بازار سهام شد و با کشف قیمت 7500 تومانی هر سهم، عنوان گران ترین سهم در میان همه عرضه های اولیه و شرکت های مشمول اصل 44 را به خود اختصاص داد.

سپس بعد از توقف حدود 7 ماهه، با بازگشایی نماد در 10 اریبشهت 92 و افزایش بی سایقه قیمت هر سهم به 79 هزار تومان و سپس به بیش از 127 هزار تومانی روبرو شد تا شاید برای همیشه شگفت آورترین سهم تاریخ بازارسهام ایران باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا